borreltje

Level 7
  • 139Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Printer aansluiten DECO M4

Ik heb een HP 2700 deskjet all in ons printertje. Na het aanschaffen van de DECO M4 lukt het me niet om deze printer aan te sluiten. Via de IOS app, windows app, met en zonder USB kabeltje, WPS. Ik kan het niet meer verzinnen. Vele uren aan de slag geweest met de jongens van HP maar als er al verbinding is en er een A4 tje is uitgeprint, de volgende dag weer geen connectie en begint het feest weer opnieuw. Ik heb stellig het idee, dat het aan de DECO M4 ligt. Temeer ik alle tips van de HP heb opgevolgd. Ik ben geen onhandige jongen echt van alles geprobeerd, vele uren erin gestoken. Nu maar eens kijken of op dit forum er nog bruikbare tips zijn. Ik ben benieuwd.

3 Reacties 3
Passage

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. We hebben een canon mxify mb5350. Sinds de deco krijg we hem niet meer online draadloos. Ook niet via de deco app.

Hoop dat er iemand een antwoord heeft.

ALvast bedankt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @borreltje

Jeetje wat heb je inderdaad al veel uitgesloten en getest, logisch dat je intussen met je handen in het haar zit. Welke melding of meldingen krijg je precies te zien als je de printer wilt verbinden? Wat gebeurt er precies? Ik ben ook voor je gaan zoeken en ik vond dit topic waarin de aanpassing van de beveiliging ervoor heeft gezorgd dat het weer werkt, had je dit topic al gevonden/hier al naar gekeken? 

Ik ben ook benieuwd hoe dat voor jou is @Passage, welke (fout)meldingen krijg jij te zien op het moment dat je je printer wilt verbinden? We horen graag weer van jullie!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


 

IoT apparatuur ( en 'goedkope' IP apparatuur ) hebben wel eens problemen om te verbinden met moderne wifi netwerken. Dan kan o.a. worden veroorzaakt, omdat deze vaak een beperkte setup/mogelijkheden hebben. Tevens voldoen deze apparaten soms ( vaak ) niet 100% aan de/een standaard of hebben ze niet de ‘volledige’ hardware, waardoor het verbinden met o.a. een modern Mesh netwerk soms erg lastig kan gaan.




Probeert u het onderstaande eens.


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk voor de gehele Deco set de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen met het apparaat in te loggen loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan.


Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantjes van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen met het apparaat in te loggen loggen op wifi.
-Daarna eventueel weer proberen “Snelle roaming” aan te zetten

Alleen voor het apparaat :
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan.
-Kies het apparaat deurbel
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen met het apparaat in te loggen loggen op wifi.

-Het gastnetwerk aanzetten
-Nu proberen met het apparaat op het gastnetwerk in loggen.

Ook een mix van bovenstaande kan u proberen.

 

Suc6

 

Uitgelicht topic