Vraag
Reacties
Oplossing
fam.hjg.coster
Level 2

Printer Canon TS 5150 vindt modem niet

Goedemiddag,

sinds ik mijn TP-Link Deco M4 wifiboosters in gebruik heb genomen, vindt mijn bovengenoemde printer het modem niet.

Heb echt allés geprobeerd. Van resetten tot opnieuw instellen tot het omzeilen van de boosters tot  het downloaden van een stuurprogramma.

Daarbij getracht het probleem via de computer als wel rechtstreeks via de printer op te lossen.

Een Ziggo medewerker kon mij op afstand niet helpen en adviseerde mij via deze wijze hulp te vragen.

p.s: andere apparaten, zoals tv, IPad eb laptop functioneren prima met de nieuwe boosters.

Hopelijk kan een van u mij helpen.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

John

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

Hallo,

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten

-Zet alle stations, behalve de Master uit.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Overigens, in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Bekijk in context

Ga naar reactie
Marnick.F
Level 2

"Voor het gehele systeem:

-Start Deco app

-Kies “Geavanceerd”

-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten"

snelle roaming zou ik nooit uitlaten.. dan is het hele mesh effect weg, ik zie ook niet hoe snelle roaming impact heeft op dit probleem, ben ik wel benieuwd naar? Enige wat het doet is ervoor zorgen dat de apparaten verbonden worden met de deco met het beste signaal en niet de deco waar ze origineel bij eerste verbinding maken mee verbonden worden. 

Overigens is het stappenplan om door het menu te gaan veranderd er is een nieuwere versie van de app beschikbaar, zijn ook een paar dingen veranderd in het menu. 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Marnick.F
Level 2

Hoi, is er al geprobeerd om tijdelijk het 5ghz netwerk van de deco's uit te zetten? Vaak hebben apparaten zoals printers, videodeurbel etc 2.4ghz nodig, als die in gecombineerde modus staat dus 2.4&5ghz wil dat wel eens fout gaan, deze instelling kunt u vinden in de deco app door rechts onder te klikken op meer/wifi instellingen/geavanceerd/band. Dan deze even op 2.4 zetten en vervolgens de printer proberen te verbinden. Als dit gelukt is dan kan die weer in gecombineerde modus. Laat even weten of het daarmee lukt zo niet kunnen we nog even verder krijgen.

Pasi
Level 19

Hallo,

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat

-Zet het apparaat aan
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten

-Zet alle stations, behalve de Master uit.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Geavanceerd”
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Overigens, in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Ga naar reactie
Marnick.F
Level 2

"Voor het gehele systeem:

-Start Deco app

-Kies “Geavanceerd”

-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten"

snelle roaming zou ik nooit uitlaten.. dan is het hele mesh effect weg, ik zie ook niet hoe snelle roaming impact heeft op dit probleem, ben ik wel benieuwd naar? Enige wat het doet is ervoor zorgen dat de apparaten verbonden worden met de deco met het beste signaal en niet de deco waar ze origineel bij eerste verbinding maken mee verbonden worden. 

Overigens is het stappenplan om door het menu te gaan veranderd er is een nieuwere versie van de app beschikbaar, zijn ook een paar dingen veranderd in het menu. 🙂

fam.hjg.coster
Level 2
Topicstarter

Beste Marnick,

heel erg bedankt. Hij werkt weer!!!

Uiteindelijk opgelost door op jouw advies in de deco app de snelle roaming tijdelijk uit te zetten.

Vriendelijke groeten,

John

0 Kudos
fam.hjg.coster
Level 2
Topicstarter

Beste Pasi,

heel erg bedankt. Hij werkt weer!!!

Uiteindelijk opgelost door op jouw advies in de deco app de snelle roaming tijdelijk uit te zetten.

Vriendelijke groeten,

John

0 Kudos