1
Vraag
2
Reacties
Astrid0000

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Printer Canon Pixma MG5750

Helaas is de printer van het WIFI netwerk af en krijg m draadloos niet meer aan de praat via de WIFI.

 Canon helpdesk kan mij niet helpen en zegt t ligt aan de frequentie dit inmiddels ook goed ingesteld maar ik krijg nog steeds geen verbinding met de WIFI….hij heeft t voorheen altijd gedaan op het WIFI  netwerk!!!!!  maar jullie hebben in het modem iets veranderd en recht gezet  de WIFI uitgeschakeld en andere instellingen rechtgezet de boosters (TP  links ) inmiddels goed ingesteld….Kunnen jullie ons helpen??

Het stappenplan al zo vaak doorlopen ook met de helpdesk maar tevergeefs het Mac adres klopt niet die in de printer wordt weergegeven….HOE WIJZIG IK DIT?  Ik wil heel graag weer printen via het WIFI netwerk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@jansmarcel @Bert  Inmiddels is het gelukt!!!! Via de Deco app TP link (boosters)WPS functie….

Had wat voeten in de aarde maar het is gewoon opgelost

Bedankt Iig voor jullie hulp en antwoorden….Fijne avond 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De link die je kan aanklikken zag ik heb ik net gekeken maar die stappen  krijgen bij mij een fout melding 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Meestal helpt het om een printer bij wijzigingen in het netwerk opnieuw te installeren alsof hij nieuw uit de doos komt.

Printer software slaat tegenwoordig allerlei netwerk instellingen op, op allerlei plekken in de eigen configuratie en in Windows en zoek dan maar uit waar je je welke instellingen moet wijzigen als SSID / IP adres enz., oftewel je zoekt je een ongeluk en dan wil het vaak nog niet goed werken.

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Helaas is dit al zonvakantie gedaan instellingen herstellen harde reset etc maar tevergeefs 

Het staat gewoon verkeerd in de printer 

ik wil terug naar fabrieksinstellingen maar kom er niet uit hoe ik die printer naar toe krijg 

zodra ik m in het stopcontact doe en aanzet komen er netwerken maar niet de goede die wij hebben das toch bizar 

it’s so simple zoek router en verbind hupsakee nou nu niet meer “helaas”  dus mocht er een optie zijn die ik nog kan doen hoor ik het echt heel graag want ik wil m gewoon weer gebruiken 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes
Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zonvakantie = zo vaak 

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt nu heb ik alles uitgeprint maar bij IP adres staat niks blanco ? 
 Connection Inactive 

IPv4 Enable IPv6 Enable  

Proxy service Disable WirelessLAN  Enable  Direct Connection Disable snap er helemaal niks van want het netwerk SSID staat ook niet goed vermeld…..🙉

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Astrid0000  Hoe heb je tot nu toe verbinding met de wifi proberen te maken? Via de printer (het display zelf).
Heb deze printer ook een aantal keren geïnstalleerd bij kennissen. In die tijd was er met de setup vaak de mogelijkheid om de wifi in de printer in te stellen door hem met een USB kabel met een laptop te verbinden die ook met het wifi netwerk is verbonden waar de printer deel van uit moet gaan maken.
Ik weet niet of de mogelijkheid er nog in zit. Lukt het niet laat het even weten, misschien heb/krijg ik nog een idee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Astrid0000 "Helaas is dit al zo vaak gedaan instellingen herstellen harde reset etc maar tevergeefs "

Dat geloof ik graag, maar heb je de printer opnieuw volledig geïnstalleerd alsof hij nieuw uit de doos komt?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Dat wat ik beschreef is inderdaad de procedure tijdens het opnieuw installeren van de software en printer.

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Oh zou zo blij zijn als het gaat lukken….

Klopt gewoon via de instellingen op het display…

verbinding maken met draadloze LAN 

Instellen zonder kabel eigenlijk bijna  alle stappen wel, ook zelfs met de helpdesk van Canon wat gewoon niet lukte die hadden het over een 2.4 ghz maar daar staat de router/netwerk op ingesteld

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ga dat even proberen met die usb kabel en lukt t niet kom ik hier terug 👍🏻

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@jansmarcel Als het lukt of niet lukt kom ik erop sowieso op terug 

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@jansmarcel @Ben ik weer heb de aansluiting met USB maar nu wil ik verder in het menu op de laptop in de app die ik heb gedownload maar vraagt productnaam die herkent hij niet? Dus kom niet verder? Wat staat gelijk aan MG5750?

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Werkelijk waar ik snap er niks meer van waarom het zo ingewikkeld is….

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@jansmarcel @Bert  Inmiddels is het gelukt!!!! Via de Deco app TP link (boosters)WPS functie….

Had wat voeten in de aarde maar het is gewoon opgelost

Bedankt Iig voor jullie hulp en antwoorden….Fijne avond 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Astrid0000  mooi dat je het toch zelf hebt kunnen oplossen. Ik had je vraag wel gezien maar ik was niet eerder thuis.

Astrid0000
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@jansmarcel Geeft niks, ik ben happy! Kan weer Printen!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic