Een maand gelden kwam ik er achter dat mijn technicolor 7200 modem niet meer in bridgemode wilde
Dit is een bekend probleem en wordt veroorzaakt door aanpassingen in het Ziggo netwerk.
Nu heb ik een compal connectbox die ik al ruim een maand gebruik.
Ik zit in voormalig UPC gebied en het zou mogelijk moeten zijn om de router zelf in bridgemode te zetten maar ook hier kan dit niet meer vanwege een aanpassing in het ziggo netwerk.
Ziggo gaat op termijn alle netwerken samenvoegen(is wel logisch) en dus moet je ook in voormalig UPC gebied aangeven of je de router in router of bridgemode wilt hebben.
Ik gebruik hem in bridgemode samen met een Asus RT-AX88U router.
Na installatie gelijk getest hoe het zit met de latency want vanwege de Puma6 bug zou dit veel erger zijn.
De latency valt erg mee. hij is iets hoger dan het oude modem maar wel constant
Als je de Puma6 test doet op http://www.dslreports.com/tools/puma6 kun je dit zelf checken.
wat echter veel belangrijker is of het modem last heeft van bufferbloat.
Test gedaan en ik viel in categorie C(weet niet wat het oude modem deed maar vermoedelijk was dit net zo slecht)
bufferbloat problemen zijn soms echter eenvoudig op te lossen
In mijn geval heb ik QOS aangezet(TRADITIONAL) in de router en de limieten van upload/download aangepast naar +/- 95% van het maximale.
hierdoor zal de router nooit meer tegen maximalen aanlopen(en cache gaan gebruiken).
bij nieuwe test zit ik nu op A+ waarbij de latency +/- 3ms hoger wordt bij volledige belasting.
testen kun je hier doen
https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=aa62e072-211f-4cbb-a7bf-b7cf85432572
http://www.dslreports.com/speedtest
in routermode zal de connectbox wellicht nog wat te wensen overlaten maar in bridgemode met een goede router is de verbinding heel stabiel, snel en heeft weinig latency.
Nu heb ik nog niet een PS4 test gedaan met bv fortnite maar ik denk dat dat ook wel zal meevallen.
mijn setup
Connectbox Compal met laatste FW in bridgemode
Asus RT-AX88U router met 46065 FW
nu wil ik de zaak niet jinxen maar het is ook wel leuk om iets positiefs te melden over de connectbox
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @RonaldZ en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het delen van jouw bevindingen met het SmartWifi (Connectbox) modem. Goed om te lezen dat je tevereden bent over dit type modem. Ik begrijp dat je het modem graag in bridged modus wilt gebruiken vanwege een eigen router (Asus RT-AX88U met 46065FW). Inmiddels zie ik dat het SmartWifi Connectbox modem al in bridged modus staat. Kun je laten weten of het allemaal gelukt is met het instellen van het thuisnetwerk?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Klopt dat tegenwoordig de gebruiker in UPC gebied maar ook oud Ziggo de Modems niet meer in Bridge kan zetten, dit kan alleen een Medewerker doen van Ziggo.
Ik ga dit voorleggen dan komen ze vanzelf het topic in en zetten ze je modem in bridge.
Positieve reacties zijn altijd welkom voor de klant en voor de Ziggo medewerkers, dus dank ervoor 😊
Goedemorgen @RonaldZ en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het delen van jouw bevindingen met het SmartWifi (Connectbox) modem. Goed om te lezen dat je tevereden bent over dit type modem. Ik begrijp dat je het modem graag in bridged modus wilt gebruiken vanwege een eigen router (Asus RT-AX88U met 46065FW). Inmiddels zie ik dat het SmartWifi Connectbox modem al in bridged modus staat. Kun je laten weten of het allemaal gelukt is met het instellen van het thuisnetwerk?
ja alles is gelukt.
hij stond inderdaad al in bridged modus. mijn post was om andere gebruikers hier ook van op de hoogte te stellen dat je dmv QOS de kwaliteit en latency kan verbeteren
@RonaldZ Super dat het gelukt is! En top dat je extra info deelt m.b.t. QoS om ander gebruikers te helpen. Laat het gerust weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.