Geen idee wat er gebeurd is maar sinds deze week worden wijzigingen in de port forwarding op het SmartWifi modem Giga niet meer opgeslagen.
Ik heb UPNP op het modem al uitgezet en het modem minimaal 30 seconden stroomloos gezet en weer opgestart maar hooguit 1 wijziging blijft er daarna staan en alle andere wijzigingen die ik doe verdwijnen weer als sneeuw voor de zon.
Verder heb ik gemerkt als ik via mijn Synology DS920+ NAS de routerconfiguratie instel i.c.m. met UPNP open dat alles wel wordt doorgestuurd maar niet werkt omdat mijn externe toegang tot mijn NAS dan bijvoorbeeld niet werkt. Geen idee of dit aan het Ziggo modem ligt of aan de NAS?
Wanneer ik dezelfde gegevens handmatig instel zonder UPNP werkt de port forwarding wel en is mijn Nas extern wel gewoon bereikbaar. Alleen wordt dus niet alles opgeslagen.
Toen ik dit modem ruim een jaar geleden kreeg kon ik achter elkaar alle porten forwarden zonder problemen.
Wat kan ik nog meer doen dan wat ik al heb geprobeerd want wordt er naast andere Ziggo problemen met Ziggo Go wel een beetje zout van.
Om nu iedere keer het modem opnieuw te moeten opstarten om 1 wijziging te kunnen aanbrengen lijkt me niet ideaal.