Hallo Community,
Wie kan mij verder helpen.....
Ik kan de automatisch toegevoegde (door uPnP) portforward regels op mijn Connectbox Giga niet verwijderen.
Er schijnt ook geen manual te zijn van de nieuwe Connectbox Giga (tg3492LG-ZG).
Dick
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je UPnP uitzet en de Instellingen opslaat moet dat wel lukken om ze te verwijderen.
Als je UPnP weer aanzet, dan zet je alles weer op automatisch en komen er vanzelf direct nieuwe ports forwards in te staan die je niet kunt verwijderen, omdat ieder apparaat die het internet op wil en een retour signaal verwacht deze opdracht geeft aan de router, zo werkt UPnP.
Dus UPnP uitzetten en uit laten staan en dan proberen om de port forwards verwijderen.
Lukt het dan nog niet om de port forwards weg te halen, haal dan het modem 30 seconden van de stroom.
Maak hierna handmatig een port forward aan voor de apparatuur die je vanuit buiten wilt kunnen bereiken.
Beveilig die apparatuur wel goed met een inlog en wachtwoord, want anders kan de hele wereld bij je bestanden.
Bert,
Het is eindelijk gelukt.
Al eerder kreeg ik van "anoniemforum" de tip om te resetten, maar dan ben je alles kwijt. (ik dacht naar fabrieksinstellingen). Misschien bedoelde hij de stroom eraf. Want dit werkte wel!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.... 🤔
Ik heb nu de volgende stappen gedaan:
Top! Bedankt voor je tijd en tips.👍
Dick
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dat is idd de enige handleiding die te vinden is.
heb je het modem al gereset ?
Deze regels kunnen verwijderd worden door UPnP uit te schakelen en (indien nodig) weer in te schakelen. Applicaties zijn echter vrij om op eigen gelegenheid en zonder goedkeuring regels aan te laten maken via UPnP.
Bij UPC Zwitserland is een meer uitgebreide handleiding beschikbaar.
Bedankt voor je snelle reactie. Deze handleiding had ik al gelezen, maar geeft helaas geen oplossing voor mijn Poort forwarding probleem(pje).
Het modem heb ik niet gereset, wel aan gedacht, maar ik wil graag de huidige instellingen behouden en alleen een paar regeltjes verwijderen.
De automatisch aangemaakte regels kunnen verwijderd worden door UPnP uit te schakelen.
Bedankt voor je snelle reactie. Deze handleiding zocht ik eigenlijk, maar geeft helaas ook geen oplossing voor mijn Poort forwarding probleem(pje).
De regels zijn gemaakt door mijn 1e en 2e NAS. Nu heb ik 2 maal poort 5000 en 5001 geforward naar 2 verschillende interne IP adressen en dat werkt niet, dus ik zou er 1 willen verwijderen...
UPnP en handmatige port forwards werken vaak niet goed samen, iets van 2 kapiteins op 1 schip.
Zet UPnP uit en Instellingen opslaan.
Haal daarna nog eventuele port forwards weg en maak handmatig de juiste port forwards aan:
Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community
Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community
Bedankt.
Sorry, was ik vergeten te zeggen. Ik had UPnP uitgeschakeld, maar de regels blijven erin dan staan, als ik UPnP weer inschakel.
Ik wil de poorten wel doorgeschakeld houden, maar naar één intern IP adres, dus de oude wil ik verwiderd hebben.
Als je UPnP uitzet en de Instellingen opslaat moet dat wel lukken om ze te verwijderen.
Als je UPnP weer aanzet, dan zet je alles weer op automatisch en komen er vanzelf direct nieuwe ports forwards in te staan die je niet kunt verwijderen, omdat ieder apparaat die het internet op wil en een retour signaal verwacht deze opdracht geeft aan de router, zo werkt UPnP.
Dus UPnP uitzetten en uit laten staan en dan proberen om de port forwards verwijderen.
Lukt het dan nog niet om de port forwards weg te halen, haal dan het modem 30 seconden van de stroom.
Maak hierna handmatig een port forward aan voor de apparatuur die je vanuit buiten wilt kunnen bereiken.
Beveilig die apparatuur wel goed met een inlog en wachtwoord, want anders kan de hele wereld bij je bestanden.
Bert,
Het is eindelijk gelukt.
Al eerder kreeg ik van "anoniemforum" de tip om te resetten, maar dan ben je alles kwijt. (ik dacht naar fabrieksinstellingen). Misschien bedoelde hij de stroom eraf. Want dit werkte wel!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.... 🤔
Ik heb nu de volgende stappen gedaan:
Top! Bedankt voor je tijd en tips.👍
Dick
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.