1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Divon

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Portforwarding

Hallo Community, 

 

Wie kan mij verder helpen.....

 

Ik kan de automatisch toegevoegde (door uPnP) portforward regels op mijn Connectbox Giga niet verwijderen.

Er schijnt ook geen manual te zijn van de nieuwe Connectbox Giga (tg3492LG-ZG).

 

Dick

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78267Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23327Likes

Als je UPnP uitzet en de Instellingen opslaat moet dat wel lukken om ze te verwijderen.

Als je UPnP weer aanzet, dan zet je alles weer op automatisch en komen er vanzelf direct nieuwe ports forwards in te staan die je niet kunt verwijderen, omdat ieder apparaat die het internet op wil en een retour signaal verwacht deze opdracht geeft aan de router, zo werkt UPnP.

 

Dus UPnP uitzetten en uit laten staan en dan proberen om de port forwards verwijderen.

Lukt het dan nog niet om de port forwards weg te halen, haal dan het modem 30 seconden van de stroom.

 

Maak hierna handmatig een port forward aan voor de apparatuur die je vanuit buiten wilt kunnen bereiken.

Beveilig die apparatuur wel goed met een inlog en wachtwoord, want anders kan de hele wereld bij je bestanden.

Bekijk in context

Divon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

Het is eindelijk gelukt.

Al eerder kreeg ik van "anoniemforum" de tip om te resetten, maar dan ben je alles kwijt. (ik dacht naar fabrieksinstellingen). Misschien bedoelde hij de stroom eraf. Want dit werkte wel!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.... 🤔

Ik heb nu de volgende stappen gedaan:

  • UPnP uitgeschakeld
  • NAS uitgeschakeld
  • In DHCP het gereserveerd IP adres van de NAS verwijderd (misschien overbodig geweest?)
  • Ziggo box van de stroom en opnieuw gestart
  • Port forward regels zijn verwijderd.
  • Ik kan nu verder met de nieuwe regels.

Top! Bedankt voor je tijd en tips.👍

Dick

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10298Posts
  • 597Oplossingen
  • 2925Likes

https://ziggo-main.aem.aws.ziggo.io/content/dam/ziggo/klantenservice/pdf/handleidingen/wifi/21060984...

dat is idd de enige handleiding die te vinden is.

heb je het modem al gereset ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34322Posts
  • 2513Oplossingen
  • 17297Likes

Deze regels kunnen verwijderd worden door UPnP uit te schakelen en (indien nodig) weer in te schakelen. Applicaties zijn echter vrij om op eigen gelegenheid en zonder goedkeuring regels aan te laten maken via UPnP.

 

Bij UPC Zwitserland is een meer uitgebreide handleiding beschikbaar.

Divon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Deze handleiding had ik al gelezen, maar geeft helaas geen oplossing voor mijn Poort forwarding probleem(pje).

 

Het modem heb ik niet gereset, wel aan gedacht, maar ik wil graag de huidige instellingen behouden en alleen een paar regeltjes verwijderen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34322Posts
  • 2513Oplossingen
  • 17297Likes

De automatisch aangemaakte regels kunnen verwijderd worden door UPnP uit te schakelen.

Divon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Deze handleiding zocht ik eigenlijk, maar geeft helaas ook geen oplossing voor mijn Poort forwarding probleem(pje).

 

 

De regels zijn gemaakt door mijn 1e en 2e NAS. Nu heb ik 2 maal poort 5000 en 5001 geforward naar 2 verschillende interne IP adressen en dat werkt niet, dus ik zou er 1 willen verwijderen...

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78267Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23327Likes

UPnP en handmatige port forwards werken vaak niet goed samen, iets van 2 kapiteins op 1 schip.

Zet UPnP uit en Instellingen opslaan.

Haal daarna nog eventuele port forwards weg en maak handmatig de juiste port forwards aan:

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

 

Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community

Divon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt. 

 

Sorry, was ik vergeten te zeggen. Ik had UPnP uitgeschakeld, maar de regels blijven erin dan staan, als ik UPnP weer inschakel.

Ik wil de poorten wel doorgeschakeld houden, maar naar één intern IP adres, dus de oude wil ik verwiderd hebben.

Divon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bert,

 

Bedankt, maar zoals ik eerder vermelde heb ik een  nieuwe Connectbox Giga (tg3492LG-ZG).

Als je naar de bijlage kijkt, is het volgens mij "onmogelijk" om "Automatisch toegevoegd door uPnP" toegevoegde regels te verwijderen.

 

Dick

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78267Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23327Likes

Als je UPnP uitzet en de Instellingen opslaat moet dat wel lukken om ze te verwijderen.

Als je UPnP weer aanzet, dan zet je alles weer op automatisch en komen er vanzelf direct nieuwe ports forwards in te staan die je niet kunt verwijderen, omdat ieder apparaat die het internet op wil en een retour signaal verwacht deze opdracht geeft aan de router, zo werkt UPnP.

 

Dus UPnP uitzetten en uit laten staan en dan proberen om de port forwards verwijderen.

Lukt het dan nog niet om de port forwards weg te halen, haal dan het modem 30 seconden van de stroom.

 

Maak hierna handmatig een port forward aan voor de apparatuur die je vanuit buiten wilt kunnen bereiken.

Beveilig die apparatuur wel goed met een inlog en wachtwoord, want anders kan de hele wereld bij je bestanden.

Divon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

Het is eindelijk gelukt.

Al eerder kreeg ik van "anoniemforum" de tip om te resetten, maar dan ben je alles kwijt. (ik dacht naar fabrieksinstellingen). Misschien bedoelde hij de stroom eraf. Want dit werkte wel!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.... 🤔

Ik heb nu de volgende stappen gedaan:

  • UPnP uitgeschakeld
  • NAS uitgeschakeld
  • In DHCP het gereserveerd IP adres van de NAS verwijderd (misschien overbodig geweest?)
  • Ziggo box van de stroom en opnieuw gestart
  • Port forward regels zijn verwijderd.
  • Ik kan nu verder met de nieuwe regels.

Top! Bedankt voor je tijd en tips.👍

Dick