pocoloco75

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Portforwarding wil niet vlotten

Hallo,

 

Afgelopen dagen is er van Ziggo uit van alles gebeurd om mijn IPv4 probleem op te lossen. Helaas nog niet echt gelukt dus ik zal geregeld mijn modem (Gigabit) moeten resettten om de zaak draaiende te houden. 

Dit is echter niet de vraag over mijn probleem. 

 

Mijn vraag is de volgende, nadat er van alles gedaan is kan ik mijn camera's niet meer bekijken van buiten mijn netwerk.  Ik had portforwarding aan staan en alles werkte prima. Maar nu zijn de regels van forwarding verdwenen. Geen probleem dacht ik, zet ze er weer in en klaar. Ik heb 1 regel kunnen toevoegen en dat was het dan.

Maar nu geeft het modem iedere keer bij een volgende regel dat het een overlappende regel is, m.a.w. die regel zou er al moeten zijn. Maar die regels zijn er dus niet. Ik heb UPNP al uit gezet, modem herstart geen succes. Modem terug naar fabrieksinstelingen geen succes. UPNP aangezet, allemaal geen succes.

Ik heb zelfs een intern ip adres wat ik nog nooit heb geforward er proberen in te zetten en zelfs dan komt de melding overlappende regel, kan dus al helemaal nooit, is nooit gebruikt.

Kortom ik kan mijn camera's niet meer forwarden en daar wordt ik niet blij van. 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Voor de tweede regel kun je extern niet dezelfde poort gebruiken als de eerste regel, je zult bijvoorbeeld 5459 moeten gebruiken.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In ieder geval UPnP uitzetten en opslaan, dan het modem 30 seconden van de stroom.

UPnP en handmatige port forwards willen elkaar weleens in de weg zitten.

pocoloco75
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ok dank je wel die 30 seconden uit had ik nog niet geprobeerd, ga het direct doen!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je de instellingen van de bestaande regel (die je eerder wel kon toevoegen) en de nieuwe regel die je nu probeert toe te voegen laten zien?

pocoloco75
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Schermafbeelding 1.pngSchermafbeelding 2.png

pocoloco75
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

sorry ik had op jou moeten reageren denk ik maar ze staan er

pocoloco75
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de 30 seconden hebben niet geholpen helaas

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Voor de tweede regel kun je extern niet dezelfde poort gebruiken als de eerste regel, je zult bijvoorbeeld 5459 moeten gebruiken.

pocoloco75
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

oooooh wat ben ik een kluns natuurlijk ik hoef alleen maar mijn NVR te forwarden, het zal de leeftijd zijn (69) ik had ff een blinde vlek. Hartsikke bedankt voor jouw hulp ik ben in ieder geval uit dit preobleem. Ik focuste me teveel op het modem na al het gedoe met Ziggo. Nogmaal hartelijk bedankt en een fijne weekend verder!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Bij gebruik van een NVR is het inderdaad niet nodig om port forwarding voor de afzonderlijke camera's te configureren.

EH2023

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De oopmerking van tobiastheebe vind ik een beetje 'simpel'. De software van het modem is gewoon niet goed. Er is geen sprake van een dubbele regel als je de externe poort verschillend hebt. De software van het model hoort jouw externe ip-adres de betreffende externe poort als één geheel te zien. Als die per device verschilt is er geen sprake van een regel waar de software over mag struikelen. Maar dat doet het toch. Er zullen vast verschillende oplossingen mogelijk zijn maar de oplossing hoort bij de software van het modem te liggen. En Ziggo kan en wil daar niets mee. Tenminste, dat is wat de beste man van de klantenservice mij meldt. En nee, er kan niet over gecommuniceerd worden. Dus maar terugzetten naar de lagere snelheid en 'oude' configuratie.  Wanneer, dat weet hij ook niet. Hij kan het in werking zetten en je moet maar afwachten wanneer dat gedaan wordt. Heel slechte reactie van deze meneer. Voor mij is dit na 34 jaar klant van Ziggo en haar voorgangers de doodsteek. In december over naar de concurrent. Ik heb gelukkig die keuze. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes
Er is geen sprake van een dubbele regel als je de externe poort verschillend hebt.

@EH2023 TS probeerde extern dezelfde poort voor twee verschillende interne IP-adressen te gebruiken, dat gaat niet naar behoren werken en wordt dan ook niet geaccepteerd door de modemrouter.

 

Welk probleem ervaar jij met port forwarding?

EH2023

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat mijn eerdere reactie veel noemt. Ik krijg ook de melding van de onjuiste regel terwijl dat pertinent niet correct is. Ik heb verschillende devices die ik met verschillende externe poorten aan wil spreken. Bij het modem dat ik vanmorgen gebrukkte werkte dat zonder probleem, met mijn nieuwe gigamodem niet. En ik ben er 99,9% van overtuigd van dat ik alle instellingen correct heb (geen ipV6m geen UPNP etc). De software van het modem hoort mijn externe ip-adres met de betreffende externe poort als één geheel te zien. Als die voor elk device verschilt is er geen sprake van een regel waar de software over mag struikelen. Maar dat doet het toch. 

Aan de klantenservice heb ik uitgelegd dat het echt een softwareprobleem is maar die wenst er niets aan of mee te doen, hij zegt het niet te kunnen. Maar het is de software van Ziggo en naar mijn mening hebben zij de sleutel tot de oplossing. 

Dus voor de goede orde: ik heb device 192.168.178.50 met de mediapoort 34567 die ik extern wil aanspreken op mijn-externe-ipadres:25050. Vervolgens eenzelfde device op 192.168.178.51 dat ik aan wil spreken op externe poort 25151. Het heeft al vele jaren gewerkt. En dit is maar één voorbeeld.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De webinterface zou dit moeten accepteren, zoals je het beschrijft. Kun je eventueel twee screenshots plaatsen, een van de bestaande regels en een van de nieuwe regel welke je wenst aan te maken en daarbij een foutmelding aangeeft?

Uitgelicht topic