Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met het proberen om te portforwarden, echter blijven de poorten gesloten.
Ik heb netjes alle instructies gevolgd via deze link: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba...
Verder heb ik zelf nog wat rond gezocht op het internet en zelfs de firewall tijdelijk uit gezet, maar ik kan het probleem niet verhelpen.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Alvast vriendelijk bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Update:
Ik heb het eindelijk zover gekregen een port open te zetten, 25565 werk voor alsnog niet, waarom die niet werkt geen idee, ik heb een aantal willekeurige poorten geprobeerd en de poort 29642 staat nu open!
Iedereen bedankt voor de hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mogelijk helpt het als je UPnP uitzet en na het opslaan het modem 30 seconden van de stroom afhaalt.
Soms wil UPnP wel eens ruzie maken met de port forwarding.
Welke poort wil je naar welk apparaat forwarden?
Dag Bert,
Het gaat om de poorten 80 en 25565, deze wil ik openen voor mijn pc.
UPnP deactiveren en vervolgens het modem 30 seconden van de stroom halen werkt helaas ook niet, hij blijft aangeven dat de poorten gesloten zijn.
1 - firewall weer aanzetten a.u.b.
2 - hoe zie je de fout dat de poort niet open staat?
3 - is je webserver op TCP poort 80 wel benaderbaar vanaf je eigen netwerk?
4 - hoe ziet je poortforwarding regel op je modem/router er precies uit?
Hoe kijk jij of een poort open staat?
kijk eens met dit programma https://www.advanced-port-scanner.com/nl/
of met deze https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
poort 80 zal open staan anders heb je geen internet.
waar gebruik jij poort 25565 voor....is daar een alternatief voor welke je zou kunnen proberen.
En in welke router wil je dit gaan zetten?
Dag Marinus,
Wat betreft de firewall, deze staat al weer aan.
Ik test of mijn poorten open staan met de "Simple Port Tester" en na verzoek van @puppie ook nu met de "Advanced Port Scanner" tool, resultaten hiervan op de afbeelding toegevoed.
Ik heb niet veel verstand van portforwarding en ik heb gedaan wat er bij de instructies stonden van mijn eerste post hierboven, hiervan ook een afbeelding toegevoegd.
Dag Puppie,
Ik heb de poorten getest met het programma en heb de resultaten toegevoegd.
Poort 25565 wil ik gebruiken voor een Minecraft server, ik heb het alternatief 25567 ook al geprobeerd, ook deze werkte niet. Ik probeer de poorten open te zetten voor de modem/router Connectbox van Ziggo.
ik zie twee verschillende plaatjes met ook twee verschillende ip adressen.
ziggo heeft 192.168.178.11
en mathijn heeft 192.168.56.1
waarom dit verschil?
Excuses, ik had de verkeerde geselecteerd, dit is de juiste.
1 - port forwarding regels zien er goed uit. Voor poort 80 is alleen TCP nodig niet Both (TCP en UDP)
2 - als je webserver op de PC aan staat, dan moet je ook de firewall op de (windows) PC nog openen voor poort 80 (en poort 25565 voor Minecraft).
3 - als je webserver uit staat of de Windows firewall op je PC aan staat, dan lijkt het alsof de poorten dicht staan.
@puppie schreef:Hoe kijk jij of een poort open staat?
kijk eens met dit programma https://www.advanced-port-scanner.com/nl/
of met deze https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
poort 80 zal open staan anders heb je geen internet.
waar gebruik jij poort 25565 voor....is daar een alternatief voor welke je zou kunnen proberen.
En in welke router wil je dit gaan zetten?
poort 80 hoeft zeker niet open te staan om internet te hebben dit is alleen relevant als je een eigen webserver draait
@Marinus
Ik heb nu speciale regels aangemaakt voor poort 25565 (TCP en UDP) in mijn firewall zoals op de afbeelding te zien is.
Zelfs de hele firewall tijdelijk uit gezet om te kijken of dit effect zou hebben, ook dit werkt niet..
@MR_CHIP
Oké duidelijk dan laat ik poort 80 zoals het is, maar er is geen 1 poort (die ik er handmatig in gezet heb) die werkt tot nu toe. In het verleden heeft portforwarding wel gewerkt, ik vraag me af wat er nu fout gaat.
Hmmm vreemd, je zet de lokalepoort op " alle poorten" dat zou normaal correct zijn maar als je daar nu speciaal poort 25565 opgeeft wat doet de poort scanner dan.
en heb je toevallig al eens gekeken met shieldsup?
hier een link en dan daar specifiek je poort ingeven en laten testen https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
Misschien heb je wat aan dit soort websites: https://www.hostinger.com/tutorials/how-to-port-forward-a-minecraft-server
Kan het zelf niet uitproberen heb namelijk geen minecraft.
Ik heb nu de lokale poort (TCP en UDP) beide intern en extern op "alle poorten" gezet, daarna de link gebruikt die je hebt gestuurd en kreeg ik dit als resultaat:
dan is dus verborgen, er moet echt open komen te staan.
Ik begin nu toch een beetje het modem te verdenken van een bug.
Misschien zijn er nog gebruikers van dit forum die de gouden tip hebben.
start je na de portforwarding de server wel opnieuw op?
For the port forwarding changes to apply, you will need to restart your Minecraft server. To do so, enter /stop on the server console and reinitialize the server.
Elke keer na het forwarden start ik alles opnieuw op, zowel mijn pc als de server. Ik weet mij momenteel geen raad meer waarom het niet werkt.
Stealth betekent niets anders dat er geen reactie komt op de port scan. Eigenlijk betekent het alleen maar dat of het modem/router niet reageert of dat de server achter de port forwarding niet reageert.
Port scanners zijn over het algemeen een ruwe indicatie of je wel of niet “zichtbaar” bent op het internet. Bij open of closed weet je dat het internet IP adres bestaat. Bij stealth kan je dus alleen maar concluderen dat je geen reactie krijgt.
Naar mijn idee is er niets mis met de port forwarding, maar is er iets niet goed in de setup/configuratie van de minecraft server. Daar zal een meer minecraft ervaren gebruiker meer over moet kunnen vertellen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.