NickD

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portforwarding: poort 80 en 22 open zetten lukt niet

Goedenavond,

 

Ik heb een connectbox waar ik graag de functie port forward wil gebruiken, helaas werkt dit dus niet bij mij. Ik heb de instructies van een andere topic gevold maar krijg dit gewoon echt niet voor elkaar. Ik wil graag de 2 poorten nr 80 en 22 open zetten maar op 1 of andere manier lukt dit dus niet.

IPV6 staat uit.

UnPn staat uit.

DMZ gedaan volgens de instructies.

Ziggo 3x telefonisch aan de lijn gehad 2 waren totaal niet capabel en wisten niet wat ik bedoelde. 3e persoon wist dit wel maar kon het helaas niet oplossen.

 

Graag roep ik de community hier om hulp, zijn er nog ideeen/oplossingen wat ik zou kunnen doen of proberen?

Mijn dank is zeer groot

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

IPv6 heeft niets met port forwarding te maken (geen NAT) en DMZ maakt port forwarding overbodig voor de geconfigureerde host.

 

  • Kun je de port forwarding-regels plaatsen?
  • Zijn poort 22 en 80 binnen het LAN bereikbaar op het interne IP-adres, vanaf een ander apparaat?
  • Wat geeft deze site aan voor de externe poorten? Je kunt ook via 4G/5G testen.
  • Is de gateway (normaliter 192.168.178.1) correct ingesteld op de server?
  • Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@NickD 

Even m.b.t. de open te zetten poorten:

1 - poort 80 : let op je log files wie er probeert in te loggen op je websites!

2 - poort 22 : NOOIT open zetten tenzij je heel goed weet wat je doet. Hackers zijn hier dol op! 

 

Eigenlijk een vervelende mededeling: Poortforwarding, niet doen tenzij je de risico's kent.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Volledig mee eens. Wat betreft SSH zijn mijn adviezen als volgt:

 

  • Niet-standaard externe poort gebruiken.
  • Toegang beperken middels iptables/ufw op server.
  • Key pair authentication met password + sterke cipher (bijvoorbeeld Ed25519) gebruiken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

DMZ wil zeggen dat de firewall uit is en geen poorten worden geblokt, dus als je geen uitstekende beveiliging in het bereikbare apparaat hebt, heel de wereld in dat apparaat kan, zonder enige moeite.

 

"Ziggo 3x telefonisch aan de lijn gehad 2 waren totaal niet capabel en wisten niet wat ik bedoelde."

Ziggo helpdesk is voor TV en internet verbindingsproblemen en geen ICT helpdesk die je helpt bij persoonlijke instellingen: Port forwarding: Alles over port forwarding bij Ziggo - Ziggo Community

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @NickD 

 

Leuk dat je ons platform hebt gevonden voor ondersteuning bij het instellen van de Port Forwarding.

Nu zie ik dat je al een hoop tips hebt gekregen. Is het inmiddels gelukt?

NickD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog niet. Het zit namelijk zo:

 

Ik ben bezig met een (bestaande) game te ontwikkelen. Nu is deze game zo ver dat ik het voor vrienden in een test fase wil laten gaan. Dit doe ik doormiddel van het programma VmWare MySQL en Navicat. Gezien dit voor vrienden is wil ik graag port forward gebruiken (nr 22 3306 9997 9998 9999 etc etc).

 

Normaliter gebeurt dit via server hosting. Maar vind het een beetje teveel van het goede om een server te hosten en daarvoor gemiddeld 80 euro pm voor te betalen incl anti Ddos

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je de vragen van mijn eerste reactie beantwoorden?

 

Een VPS hoeft overigens zeker geen 80 euro per maand te kosten, ze zijn al beschikbaar voor enkele euro's per maand. Je kunt iptables of ufw gebruiken om de toegang te beperken tot specifieke IP-adressen/subnets/prefixes.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Duidelijk, @NickD . Had je het berichtje van @tobiastheebe ook gelezen? Hij had een aantal vragen gesteld, zodat hij verder met je kan meedenken :D.

Uitgelicht topic