Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik zou graag van de optie portforwarding gebruik willen maken ivm met mijn NAS, maar die optie zie ik nergens (meer). Ik begrijp uit de reacties hier dat een medewerker van Ziggo dat weer 'aan' kan zetten? Hoe bereik ik die persoon? IK heb Ziggo uiteraard gebeld met deze vraag, maar die verwijzen me naar deze community.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sellis Inmiddels is de bootfile van jouw modem omgezet naar een IPV4 profiel. Vanaf dit moment moet je dus de portforwarding optie zien op het moment dat je inlogt op het modem. Zie je de optie nog niet? Herstart dan het modem door 30 seconden de stroom van het modem af te halen en daarna weer opnieuw in te schakelen. Laat ons maar weten of het gelukt is.
Waarschijnlijk zal je op IPv4 only moeten worden gezet, dat kan door een modarator worden gedaan of via het callcenter.
Dan hoop ik dat een moderator meeleest ..
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Goedemorgen @sellis en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met dit probleem aanklopt op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je gebruik wilt maken van portforwarding. Op dit moment lukt dat niet omdat jouw modem een IPV6 DS Lite adres heeft. Hierover heb je zo te zien ook contact gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Zo te zien is daar e.e.a. misgegaan met de omzetting.
Ik zorg ervoor dat het modemprofiel alsnog omgezet wordt naar een IPV4 only adres zodat je gebruik kunt maken van geavanceerde modem instellingen, waaronder portforwarding. Houd er rekening mee dat het verwerken van de aanvraag tot 24 uur kan duren.
Waarvoor mijn dank. Ik wacht het vol vertrouwen af.
@sellis Heel graag gedaan! Ik laat het nog even weten zodra de omzetting rond is.
Super service! Moet ik het modem nog een reboot geven nadat de omzetting voltooid is?
@sellis Fijn om te lezen! 😉 Het modem haalt normaliter vanzelf de nieuwe bootfile op. Je zult dan merken dat het modem even herstart. Op dit moment loopt de aanvraag nog, zodra dit rond is laat het ik jou weten. Ik stel je op de hoogte zodra ik zie dat de nieuwe bootfile voor het modem beschikbaar is.
@sellis Inmiddels is de bootfile van jouw modem omgezet naar een IPV4 profiel. Vanaf dit moment moet je dus de portforwarding optie zien op het moment dat je inlogt op het modem. Zie je de optie nog niet? Herstart dan het modem door 30 seconden de stroom van het modem af te halen en daarna weer opnieuw in te schakelen. Laat ons maar weten of het gelukt is.
@Paul Hartelijk dank! Ik heb nu inderdaad het juiste profiel. Kan portforwarding inschakelen en ben van de interne IPv6 adressering af. Super service. Fijn dat er ook mensen bij Ziggo werken die weten waar ze het over hebben en klantgericht zijn. Kudo's voor jou!!!
@sellis Heel graag gedaan! Fijn om te lezen dat het inmiddels lukt om gebruik te maken van portforwarding. We zijn blij dat je tevreden bent over de hulp die we hier via de Ziggo Community aanbieden. 😉 Laat het ons gerust weten als wij je verder ergens mee kunnen helpen. Nog een prettige dag gewenst!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...