1
Vraag
2
Reacties
sellis

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Portforwarding-optie niet zichtbaar

Ik zou graag van de optie portforwarding gebruik willen maken ivm met mijn NAS, maar die optie zie ik nergens (meer). Ik begrijp uit de reacties hier dat een medewerker van Ziggo dat weer 'aan' kan zetten? Hoe bereik ik die persoon? IK heb Ziggo uiteraard gebeld met deze vraag, maar die verwijzen me naar deze community.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@sellis Inmiddels is de bootfile van jouw modem omgezet naar een IPV4 profiel. Vanaf dit moment moet je dus de portforwarding optie zien op het moment dat je inlogt op het modem. Zie je de optie nog niet? Herstart dan het modem door 30 seconden de stroom van het modem af te halen en daarna weer opnieuw in te schakelen. Laat ons maar weten of het gelukt is. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Quadral

Level 6
  • 77Posts
  • 8Oplossingen
  • 22Likes

Waarschijnlijk zal je op IPv4 only moeten worden gezet, dat kan door een modarator worden gedaan of via het callcenter.

sellis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dan hoop ik dat een moderator meeleest ..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @sellis en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem aanklopt op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je gebruik wilt maken van portforwarding. Op dit moment lukt dat niet omdat jouw modem een IPV6 DS Lite adres heeft. Hierover heb je zo te zien ook contact gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Zo te zien is daar e.e.a. misgegaan met de omzetting.  

Ik zorg ervoor dat het modemprofiel alsnog omgezet wordt naar een IPV4 only adres zodat je gebruik kunt maken van geavanceerde modem instellingen, waaronder portforwarding. Houd er rekening mee dat het verwerken van de aanvraag tot 24 uur kan duren.

sellis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Waarvoor mijn dank. Ik wacht het vol vertrouwen af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@sellis Heel graag gedaan! Ik laat het nog even weten zodra de omzetting rond is. 

sellis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Super service! Moet ik het modem nog een reboot geven nadat de omzetting voltooid is?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@sellis Fijn om te lezen! 😉 Het modem haalt normaliter vanzelf de nieuwe bootfile op. Je zult dan merken dat het modem even herstart. Op dit moment loopt de aanvraag nog, zodra dit rond is laat het ik jou weten. Ik stel je op de hoogte zodra ik zie dat de nieuwe bootfile voor het modem beschikbaar is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@sellis Inmiddels is de bootfile van jouw modem omgezet naar een IPV4 profiel. Vanaf dit moment moet je dus de portforwarding optie zien op het moment dat je inlogt op het modem. Zie je de optie nog niet? Herstart dan het modem door 30 seconden de stroom van het modem af te halen en daarna weer opnieuw in te schakelen. Laat ons maar weten of het gelukt is. 

sellis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Paul Hartelijk dank! Ik heb nu inderdaad het juiste profiel. Kan portforwarding inschakelen en ben van de interne IPv6 adressering af. Super service. Fijn dat er ook mensen bij Ziggo werken die weten waar ze het over hebben en klantgericht zijn. Kudo's voor jou!!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@sellis Heel graag gedaan! Fijn om te lezen dat het inmiddels lukt om gebruik te maken van portforwarding. We zijn blij dat je tevreden bent over de hulp die we hier via de Ziggo Community aanbieden. 😉 Laat het ons gerust weten als wij je verder ergens mee kunnen helpen. Nog een prettige dag gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic