Hallo internet helden!
Ik wil bij voorbaat even zeggen dat ik tot nu toe heel erg happy ben geweest met Ziggo.
Lange tijd geleden is mijn Connectbox al netjes omgezet naar IPv4.
Aangezien ik een gamer ben en het een leuk idee vond om een server te hosten voor vrienden, richtte ik mij tot portforwarding. Alles gedaan volgens de tutorial van Ziggo. Zelfs een uitzondering gemaakt in mijn firewall. (Zelfs de firewall compleet uitgeschakeld als test). Aantal port check sites gebruikt, zoals bijvoorbeeld “canyouseeme”. Die blijven aangeven dat mijn port gesloten is. Mijn server is running maar mijn vrienden kunnen niet joinen. Ik heb nog een vriend mee laten kijken die zelf ook een server draait. Hij geeft ook aan dat er geen probleem zou moeten zijn.
Ik heb hierna een mail naar Ziggo gestuurd over dit probleem. Tot mijn grote verbazing krijg ik een mail terug waarin eigenlijk aangegeven wordt dat het niet hun probleem is en dat ik het maar lekker zelf uit moet zoeken. Livechat werkt niet, en een Ziggomail stuurt me eigenlijk terug naar hun service waar ik het probleem niet kan selecteren. Dit stelt me wel erg teleur.
Ik vraag me dus af of er een passende oplossing is, of dat ik echt overstap moet gaan maken puur om modem te krijgen die wel gewoon werkt.
Als iemand mij hier mee kan helpen dan graag.