1
Vraag
2
Reageer en help mee
pmeinsma

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portforwarding niet werkend

Via de verschillende oplossingen, welke te vinden zijn op de Community heb ik voor mij nog steeds geen werkende poortforwarding op poort 22 en 3000.

 

In mijn netwerk staat een ubuntu server op IP:192.168.178.4

Ik wil graag van buiten de server benaderen op poort 22 en 3000.

 

Er komt straks een Ziggo monteur voor de hoofdaansluiting. Maar dat staat los van de problemen die ik nu heb met de poorten. Hiervoor had ik een ander modem (Cisco, ook van Ziggo). Met het oude modem werkte het prima, maar nu met het nieuwe modem niet meer

In het nieuwe modem heb ik instellingen aangepast aan een andere IP range, ook bij NO-IP.com heb ik mijn nieuwe IPv4 adres aangepast.

 

Wat gaat er verkeerd?

 

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH
5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is Port Forwarding niet aanwezig in je modem of werkt het gewoonweg niet?

Zet sowieso UPnP op uit, die werkt niet goed samen met handmatige Port Forwards.

pmeinsma
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portforwarding is aanwezig.  UPnP heb ik al op uit gehad. Staat nu weer aan. Maar ik zal het nog eens uit zetten en opnieuw opstarten.

pmeinsma
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

UPnP staat inmiddels uit. Modem 2x herstart. En geeft geen oplossing voor het probleem.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je de poorten wel bereiken binnen het LAN, vanaf een ander apparaat?

 

Als iptables of ufw actief is op de server, dan moet er mogelijk nog een ACCEPT/ALLOW-regel voor deze poorten worden toegevoegd aan de INPUT chain zodat verkeer afkomstig van buiten het LAN wordt toegestaan.

 


In het nieuwe modem heb ik instellingen aangepast aan een andere IP range

De server gebruikt echter nog een (statisch?) IP-adres in het oorspronkelijke subnet (192.168.178.0/24).

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@pmeinsma goed dat je het even vroeg. We zijn alweer enkele weken verder. Zoals je merkt, is hier genoeg kennis aanwezig om je te helpen met de Portforwarding.

Is het inmiddels gelukt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic