Yoeri Maanster

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Portforwarding niet beschikbaar op connectbox

Ik probeer momenteel een gameserver op te zetten waar mijn vriend op kunnen verbinden, hiervoor moet ik portforwarding instellen, maar de optie is niet beschikbaar. klopt het dat de modem moet worden omgezet naar een Ipv4 Only profiel, en zo ja, kan dit voor mij worden gedaan uitgaande van onderstaande. Ook wilde ik weten of er een 'down side' is qua het terug gaan naar Ipv4, dit omdat mijn ouders geen negatief effect willen van mijn gameserver qua internetsnelheid

Misschien is het handig om te weten dat ik niet de eigenaar van het abonnement ben, maar de zoon van de eigenaar, alleen ik heb meer verstand hiervan

 

Alvast bedankt.

Mvg,

Yoeri

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Yoeri Maanster

Ik heb inmiddels even contact gehad met de contractant en telefonisch akkoord gekregen om de instellingen te wijzigen naar IPv4. Deze aanpassing heb ik dan ook direct verwerkt. 

Vanaf morgen is het mogelijk om de instellingen in het modem te benaderen en de Port Forwarding in te stellen. 
Mocht je daar nog hulp bij nodig hebben, raadpleeg dan dit topic

Bekijk in context

10 Reacties 10
Yoeri Maanster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Misschien nog een klein beetje handige informatie, ik zit met mijn pc verbonden via ethernet met de Asus RC87U router die weer verbonden is met de connectbox van ziggo

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

router op router moet je niet willen zeker bij game server en online gamen zorgt dat voor problemen met dubbele nat

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een moderator kan het modem op ipv4 only zetten wel moeten ze dan toestemming  hebben van de contract houden (eigenaar) 

 

terug naar ipv4 zou geen probleem moeten zijn kwa snelheid stabiliteit 

 

wel is belangrijk welk pakket je hebt maar met 30 mbps upload zou dat goed moeten komen

hoeveel personen spelen er ongeveer op

de server? 

 

houd er wel rekening mee dat  als je server geddost woord ook de internet verbinding plat kan komen te liggen kans is klein maar het kan wel gebeuren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Yoeri Maanster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

een ddos attack maak ik me niet zo'n zorgen om aangezien het alleen een 4 of 5 vrienden zijn die toegang zullen krijgen
De router op router is niet anders, want ik zit boven en de modem staat beneden, en we kunnen geen extra ethernet kabels van beneden helemaal naar boven trekken omdat er nog 2 playstations zijn aangesloten en nog 1 extra pc

is het misschien mogelijk dat ik de modem portforward naar de router boven en deze dan naar mijn pc?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Zoals beschreven is router achter router heel lastig in te stellen, want je hebt dan met 2 firewalls die ingesteld moeten worden en dat is een heel lastige.

Maar er is nog een oplossing, of je modem als DHCP server en firewall en je ASUS in bridge.

Of het modem in bridge en de DHCP server en firewall aan in je Asus.

Dan heb je maar 1 plek om zaken in te stellen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

0812373A-43FC-4A6F-9074-83426A76F631.jpeg

 je kunt die router ook instellen als acces point 

die router is toch via een utp kabel verbonden aan de connectbox ? dan had je inplaats van een router ook een acces point kunnen aansluiten die andere apparaten kunnen ook bekabeld op de acces point 

Yoeri Maanster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als ik het goed begrijp klopt het dat ik alleen nog het Ipv4 Only profiel moet aanzetten en de portforwarding correct moet instellen als ik de router als AP heb ingesteld?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dat klopt 

geeft wel de game server een vast lokaal ip-adres 

 

als de contract houder (eigenaar) toestemming geeft kan een moderator of via de klantenservice het modem op ipv4 only zetten

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Yoeri Maanster

Ik heb inmiddels even contact gehad met de contractant en telefonisch akkoord gekregen om de instellingen te wijzigen naar IPv4. Deze aanpassing heb ik dan ook direct verwerkt. 

Vanaf morgen is het mogelijk om de instellingen in het modem te benaderen en de Port Forwarding in te stellen. 
Mocht je daar nog hulp bij nodig hebben, raadpleeg dan dit topic

Uitgelicht topic