1
Vraag
2
Reacties
mlch3ll

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Portforwarding lukt niet (Connect Box)

Dag,

Ik probeer al een geruime tijd om een aantal poorten open te zetten. Voor de laatste update van de Connect Box ging dit eigenlijk altijd direct goed. Echter lukt het me na het updaten niet meer. Ik heb een compal Connect Box en volgens de klantenservice gaat het openen van poorten vaker mis op dit model. De volgende dingen heb ik geprobeerd:
 

  • Klantenservice heeft IPV6 profiel omgezet naar IPV4
  • Om te testen of firewalls de poorten blokkeerden heb ik het getest met alle firewalls (incl. die op de router zit) uit. Dit zonder resultaat.
  • Op de Windows Server (lokale server thuis waar het allemaal om gaat) geprobeerd de poorten te openen via Inbound Rules bij de firewall.
  • De computer (Windows Server) vast IP gegeven via reservering DHCP.
  • De poorten die open moeten hebben beide protocollen en staan ingeschakeld.
  • Er is geen antivirus geïnstalleerd of actief.
  • Verschillende portcheck websites geprobeerd en geven allemaal hetzelfde resultaat.

 

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik zou geen andere reden meer kunnen vinden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Aangezien HTTP wel bereikbaar is via zowel LAN als WAN, betekent dat port forwarding wel werkt en dat beide firewalls (server en modem) naar behoren werken. Voor de zekerheid zou je het modem even opnieuw kunnen opstarten na het aanmaken van een nieuwe regel.

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je de services/applicaties op de server, die je probeert je benaderen via port forwarding, wel benaderen via een andere PC op hetzelfde LAN?

Kun je de instellingen laten zien zoals deze nu geconfigureerd zijn op het modem?

mlch3ll
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
tobiastheebe wrote:

Kun je de services/applicaties op de server, die je probeert je benaderen via port forwarding, wel benaderen via een andere PC op hetzelfde LAN?

Kun je de instellingen laten zien zoals deze nu geconfigureerd zijn op het modem?

Dag Tobias,

Nee, ik kan niet via een andere PC deze services benaderen. Poort 80 was natuurlijk al open, dus als ik via IIS Manager even een site aanmaak kan ik deze wel benaderen. Ik kan bijvoorbeeld niet een Minecraft server benaderen op de poort via een andere PC. Dit wil alleen via de server-PC. Minecraft is trouwens een voorbeeld om te kijken of ik het kon benaderen via een andere PC. 

Welke instellingen wil je precies zien? De poorten of echt DHCP instellingen etc?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Als je de Minecraft-server niet via een andere PC binnen het LAN kunt benaderen, dan zit daar waarschijnlijk het probleem.

Je kunt via PowerShell kijken of poort 25565 te bereiken is, dit is de enige TCP-poort die Minecraft vereist op Windows:

Test-NetConnection -ComputerName server_ip -Port 25565

Wat betreft de instellingen op het modem: ik ben voornamelijk benieuwd hoe port forwarding nu is ingesteld.

mlch3ll
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

mlch3ll
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Minecraft was puur een voorbeeld hoor. Ik heb geprobeerd om even poort 90 te openen op de server PC, maar zoals je ziet zonder resultaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Lukt het wel om de site, aangemaakt in IIS, extern te bereiken? Overigens kun je protocol wijzigen naar TCP voor deze regel.

Welke applicatie luistert op poort 90?

Houd er rekening mee dat port scanners alleen werken met TCP.

mlch3ll
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Yep. De aangemaakte site via IIS is extern te bereiken. Er is geen applicatie op poort 90, maar een programma die ik gebruik luistert op 30000 en 30001. Als ik deze openzet en het programma opstart geeft het programma nog aan dat de poorten niet open zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Aangezien HTTP wel bereikbaar is via zowel LAN als WAN, betekent dat port forwarding wel werkt en dat beide firewalls (server en modem) naar behoren werken. Voor de zekerheid zou je het modem even opnieuw kunnen opstarten na het aanmaken van een nieuwe regel.

mlch3ll
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk dat het ten alle tijden gewoon heeft gewerkt en dat ik te veel bezig ben geweest met portcheckers die gesloten aangaven, omdat hij op beide protocollen staat. Thanks voor je hulp, Tobias.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan! Laat het gerust weten als ik nog ergens mee kan helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic