Beste Ziggo community,
Ik wil effectiever downloaden met qBittorrent (op dit moment wil hij nauwelijks downloaden) en wil hiervoor poorten openzetten. Maar wanneer ik in de Ziggo Router Connect Box bij port forwarding de poortenreeks die ik wil gebruiken (49160-65534) open zet, geven open port checking tool-websites zoals https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ nog steeds aan dat deze poorten in deze poortenreeks dicht zijn voor mijn zogenaamde externe IP-adres.
Maar hoe kan ik überhaupt poorten openzetten voor mijn EXTERNE IP-adres (en dus niet voor mijn LOKALE IP-adres?) Want op de Ziggo Router Connect Box kan ik alleen port forwarding voor mijn lokale IP-adres instellen, wat in dit geval nutteloos is omdat het om de poorten op mijn externe IP-adres gaat.
Ik snap hier allemaal niks van, maar wil wel normaal kunnen downloaden!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Port-forwarding is altijd naar je interne IP adres. Dat is het principe. Je opent een poort op je WAN en forward die naar je interne IP. Op dat interne IP moet dan wel een programma draaien dat luistert op die poort, anders krijg je nog steeds closed.
Oh ja, voordat je een dikke 15.000 poorten openzet, zou ik me nog wel even achter de oren krabben. Dat lijkt me onzinnig, en geeft risico’s.
Een torrent cliënt als Tixati draait hier prima zonder ook maar enige poort open te zetten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Port-forwarding is altijd naar je interne IP adres. Dat is het principe. Je opent een poort op je WAN en forward die naar je interne IP. Op dat interne IP moet dan wel een programma draaien dat luistert op die poort, anders krijg je nog steeds closed.
Oh ja, voordat je een dikke 15.000 poorten openzet, zou ik me nog wel even achter de oren krabben. Dat lijkt me onzinnig, en geeft risico’s.
Een torrent cliënt als Tixati draait hier prima zonder ook maar enige poort open te zetten.
Handmatige port forwards voor je torrents weghalen uit je ConnectBox . Zorg dat uPnP aanstaat in je ConnectBox en in qBittorrent.
Het is gelukt! Bedankt voor jullie reacties, heb op jullie advies op 2 poorten na die andere 15.000 poorten weer gesloten
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.