Portforwarding instellen op Deco’s samenwerkend met de Connectbox.
Het lukt mij niet en vind geen info op de Deco’s daarover
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je zult meer informatie moeten geven. Waarvoor wil je port forwarding gebruiken en wat lukt er niet?
Om port forwarding (geconfigureerd op de Deco-router) te laten werken zou je bridge mode moeten gebruiken op het modem, anders moet je port forwarding dubbel configureren op beide routers of de router als DMZ host opgeven op de modemrouter.
@Gerrit Imbos schreef:Portforwarding instellen op Deco’s samenwerkend met de Connectbox.....
Hallo,
in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Als je modem in bridge staat of de Deco's met DMZ verbonden zijn, dan zijn de volgende stappen nodig om Port Forward toe te passen met de Deco's.
How to set up Port Forwarding feature on the Deco | TP-Link Nederland
Los van de benodigde configuratie is het belangrijk om vast te stellen of port forwarding daadwerkelijk nodig is.
Idd, port forwarding is van buiten naar binnen.
Iets met de klok horen luiden en ............
In dit vorige topic gaf TS aan dat de Deco's in AP mode geconfigureerd zijn. Port forwarding moet dus, indien noodzakelijk, op de modemrouter worden geconfigureerd. De Deco's hebben hierbij als access points geen rol.
Krijg vaak het gevoel dat meeste maar wat aan het doen zijn en ze weten niet wat. En dan wat kreten gaan roepen als port forwarding, enz
Het wordt ook verkocht als plug & play. In de praktijk blijkt het wel anders te gaan.
Als je er geen verstand van hebt, laat het dan door een ander doen.
@S4R schreef:...Iets met de klok horen luiden en ............
@S4R schreef:Krijg vaak het gevoel dat meeste maar wat aan het doen zijn en ze weten niet wat. En dan wat kreten gaan roepen als port forwarding, enz
Het wordt ook verkocht als plug & play. In de praktijk blijkt het wel anders te gaan.
Als je er geen verstand van hebt, laat het dan door een ander doen.
😦😦😦
Gelukkig is niet iedereen technisch!! Want als iedereen dat was, zou het beslist een saaie wereld worden.
Grote kans, dat @Gerrit Imbos een apparaat heeft, waarmee geen internet verbinding te maken is. Opzoek naar technische hulp, is TS waarschijnlijk door een 'techneut' geadviseerd, om een portforwarding in te stellen. Wij ( andere techneuten ) weten dat zo'n uitspraak vaak bedoeld is als het bekende kluitje voor in het riet, maar dat weet TS natuurlijk niet.
Tevens is Ziggo apparatuur/firmware niet de beste en kan zo soms vreemde problemen veroorzaken met apparatuur van andere ( wereld ) merken. Dat een Ziggo klant, met zo'n vraag, uiteindelijk hier terecht komt, lijkt mij niet abnormaal.
Dus inderdaad "...Iets met de klok horen luiden en ...", maar zou dat de 'schuld' zijn van TS of van één of andere 'techneut'.
Jammer en onnodig zo'n opmerking, waar de TS geheel niets aan heeft !
Ik zeg nu eenmaal wat ik denk. Wen er maar aan.
En TS laat zich al niet meer zien. Wss is het al opgelost.
Nogmaals heb je er geen verstand van, laat het dan doen.
We kunnen niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Je bent goed waar je goed in bent. Zo heeft iedereen z'n kwaliteiten.
Jammer dat er zulke reacties zijn. Op de Connectbox lukt dat n.l niet. Er moet toch een correcte medewerker van Ziggo zijn welke dat probleem wel kan oplossen. Stuur maar een medewerker van Ziggo naar mijn huisadres.
Waarvoor wil je port forwarding gebruiken en wat lukt er niet? Ook een Ziggo-medewerker kan lastig hulp bieden door het gebrek aan informatie.
Gewoon om mijn NAS benaderbaar te houden!
@Gerrit Imbos schreef:Jammer dat er zulke reacties zijn. Op de Connectbox lukt dat n.l niet. Er moet toch een correcte medewerker van Ziggo zijn welke dat probleem wel kan oplossen. Stuur maar een medewerker van Ziggo naar mijn huisadres.
Een ziggo medewerker gaat dit niet voor je thuis oplossen, je huisnetwerk is je eigen verantwoordelijkheid.
Waarom lukt het niet op je connectbox? Dat is de plek om het in te stellen.
portforwarding is wel mogelijk op het ziggomodem, op deco's denk ik niet:
Port forwarding is wel mogelijk op de Deco's, maar uiteraard niet in AP mode.
Er is nog steeds meer informatie nodig van TS, het is niet duidelijk wat er precies niet lukt en wat er tot nu toe is geprobeerd/ingesteld. In dit topic wordt vermeld dat een ReadyNAS 102 (van Netgear) in gebruik is en dat poort 443 (HTTPS) buiten het LAN c.q. buitenshuis beschikbaar moet zijn. Hopelijk kan TS bevestigen dat dit (nog steeds) de bedoeling is.
Als ik een poort reserveer en deze op wil slaan gebeurd er niets. Je zou als dat wel goed gaat nog een volgende poort moeten kunnen reserveren.
Nog even gekeken net en nu wel de poorten ingevuld en kennelijk opgeslagen. Echter het werkt het nog niet met de Deco’s in AP mode…
@Gerrit Imbos kun je met screenshots eens laten zien wat jij aan het doen bent.
een foto zegt meer dan 1000 woorden en niet bang zijn om jouw interne ip adressen te laten zien, daar kunnen wij toch niks mee. Jouw externe ip adres is niet belangrijk voor ons dus die mag je weglaten anders heb je wel een probleem.
Zoals eerder aangegeven hebben de Deco's geen rol bij dit topic omdat deze in AP mode geconfigureerd zijn.
Kun je port forwarding met bijvoorbeeld deze site testen? Je hoeft alleen de gewenste externe poort in te vullen. Vanuit het LAN is port forwarding niet altijd bruikbaar i.v.m. geen ondersteuning voor hairpin/loopback NAT op de router.
Portforwarding heeft altijd gefunctioneerd zonder Deco’s
Omdat Ziggo vond dat er mogelijk interferenties in het WiFi netwerk zouden zijn, hebben ze mij de Deco’s geadviseerd.
Je krijgt dan ineens te maken met veel nieuwe technische dingetjes. V.b de WPS toets op de Connectbox werkt niet meer. Dat zit dan ineens op de Deco’s
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.