1
Vraag
2
Reacties
SteveW

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Portforwarding Deco M5 met Connectbox in bridge

Na het lezen van veel berichten in het archief heb ik de oplossing nog niet gevonden.

 

Ik wil poort 44158 in mijn netwerk voor één apparaat open zetten. De Deco's zitten op een Connectbox die in Bridge Mode staat. Ik heb voor het apparaat het ipadres vast gezet en UPNP (en IPv6) staan uit.

 

In de Deco app staat Port forwarding op:

Servicetype aangepast

Ipadres 192.168.68.xxx van het apparaat

interne poort 44158

externe poort 44158

Protocol TCP (werd aan bevolen)

 

Wanneer ik online een poortscan doe blijft hij aangeven dat de poort dicht staat.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Draait er al een service achter die poort?

Want anders komt er geen reactie en dan lijkt de poort dicht.

Bekijk in context

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maar ik heb het gevonden,.. ik had na de port forwarding wel het moden en routers herstart maar niet de Hotsport. Dit deed ik nu om de poortscan te doen zonder service op de poort (thx Bert), toen was hij nog closed. Na de herstart was de poort open. Super bedankt allemaal voor het meedenken!!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Ik heb ergens gelezen dat antivirus en/of intrussion detection op de Deco het probleem kan zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Draait er al een service achter die poort?

Want anders komt er geen reactie en dan lijkt de poort dicht.

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Antivirus moet wel aan blijven met de CB in bridge, lijkt mij

 

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, dat is zo.

Moet ik het apparaat uitzetten om een goede poortscan te kunnen doen?

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De firewall moet aanblijven. De port forward regels vertellen de firewall wat mag.

De anitivirus lijkt mij dat deze is voor een eventueel aangesloten (usb) disk als bestands server. Over het algemeen controleren antivirus pakketten niet het internet verkeer, daar is zogenaamd packet inspection voor nodig.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De poort die je gebruikt wordt voor mining gebruikt het kan zijn dat je deco antivirus dat als verdacht internet verkeer aanmerkt en daarom toegang weigert.

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er hangt idd een Helium miner aan en Bobcat website's worden idd geblokt door Deco. Ik moet even uitzoeken wat ik dan precies aan de white list moet toevoegen. Een ip adres van het Helium netwerk denk ik dan.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Kan je op de Connectbox IPv6 aan of uit zetten? 

Zo ja, zoek dan uit of je Dual Stack lite of Full Dual Stack hebt op jouw adres.

In het geval dat je DS-lite hebt gaat het niet werken en zal de Connect box door ziggo in IPv4 Only gezet moeten worden.

DS-lite is van toepassing in voormalig UPC gebied.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je zit op de goede weg lijkt mij.

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Door de CB op bridge te zetten gaat volgens mij ipv6 automatisch uit.

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maar ik heb het gevonden,.. ik had na de port forwarding wel het moden en routers herstart maar niet de Hotsport. Dit deed ik nu om de poortscan te doen zonder service op de poort (thx Bert), toen was hij nog closed. Na de herstart was de poort open. Super bedankt allemaal voor het meedenken!!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als je hem zelf op bridge kan zetten zit je in fUPC gebied en heb je waarschijnlijk een gedeeld IPv4 adres en staat de connectbox niet in IPv4 Only mode. En dan werkt port forward niet vanaf het internet.

SteveW
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kon het niet zelf, ik heb het Ziggo via de chat gevraagd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Karel.  schreef:

Als je hem zelf op bridge kan zetten zit je in fUPC gebied en heb je waarschijnlijk een gedeeld IPv4 adres en staat de connectbox niet in IPv4 Only mode. En dan werkt port forward niet vanaf het internet.


@Karel. ook in fUPC gebied kun je nu in al bepaalde gebieden en in de toekomst nergens meer je modem zelf in bridge zetten.

fUPC wordt gelijk getrokken met fZiggo waardoor ook Full Dual Stack op de Ziggo modems aanwezig kan zijn en een uniek IPv4 adres op je eigen modem.

Het is wachten op deze mogelijkheid voordat je een eigen modem kunt gebruiken in fUPC.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic