1
Vraag
2
Reacties
Allowee

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Portforwarding DS-Lite

Sinds kort mijn eigen aansluiting. Nu blijkt alleen dat ik op het ds-lite systeem zit en dus geen poorten naar m'n raspberry pi kan openzetten.

Kan ik overgezet worden naar ipv4 zodat ik poorten kan forwarden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Allowee
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Wat leuk dat je sinds kort diensten bij ons afneemt! De reden waarom je geen forwards kunt instellen is inderdaad omdat je modem op IPv6 DS Lite staat ingesteld. Bij deze heb ik het profiel op je modem laten configureren naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als het modem hierdoor opnieuw gaat opstarten. Dit is tevens het seintje dat jij de gewenste poorten naar jouw Rasberry Pi kunt openzetten. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Allowee
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Wat leuk dat je sinds kort diensten bij ons afneemt! De reden waarom je geen forwards kunt instellen is inderdaad omdat je modem op IPv6 DS Lite staat ingesteld. Bij deze heb ik het profiel op je modem laten configureren naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als het modem hierdoor opnieuw gaat opstarten. Dit is tevens het seintje dat jij de gewenste poorten naar jouw Rasberry Pi kunt openzetten. 

Allowee
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia,

 

Nou dat was wel even schrikken, vooral omdat het zo snel geregeld is.

Super bedankt 🙂

vidavidorra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Cecilia,

Ik heb hetzelfde probleem. Zou je ook voor mij het modem op DS Full (voorkeur) of IPv4 Only kunnen zetten?
Alvast bedankt 😀

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Welkom op de community, @vidavidorra

Natuurlijk, ik heb deze voor je omgezet naar IPv4. Binnen 24 uur is dit verwerkt. Hou er rekening mee dat je verbinding hierdoor een korte periode zal wegvallen. 

vidavidorra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Krista Ik heb vandaag een nieuw smart wifi modem gekregen maar nu is mijn IPv4 weer verdwenen. Zou je voor mij IPv4 weer kunnen activeren?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@vidavidorra goed dat je het hier even komt vragen, welkom.

Ik heb op afstand je modem een soort van reset gegeven. Zou het het over pakweg een uur eens willen controleren, of je dan wel de IPV4 functie hebt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic