roelvanhouten

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Portforwarding Connectbox Giga werkt niet meer

Sinds enkele dagen lijkt portforwarding op mijn Connectbox Giga niet meer te werken. Als ik mijn geforwarde poorten check met Open Port Check Tool, dan geeft deze aan dat de poorten gesloten zijn. Dit heeft voorheen prima gewerkt. 

 

Hebben meer mensen hier last van?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor alle input en energie, maar ik kom er zojuist achter dat het een fout van mijn kant betreft. Bij het checken van de poorten stond aangegeven dat de betreffende poort gesloten zijn. Bij nader onderzoek bleek dat de poorten weliswaar geforward zijn, maar dat de applicatie (in dit geval mijn helium miner) niet luistert. Als het goed is kan ik dit middels een software update oplossen. 


Sorry voor het ongemak en bedankt voor alle inspanningen! 

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je UPnP nog aanstaan in je modem?

Zo ja, zet deze eens uit en haal het modem eens 30 seconden van de stroom.

 

Staat Port Forward nog in de DHCP instellingen?

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert,

 

Dank je voor je reactie.

 

Dat ga ik even proberen. UPnP staat inderdaad nog aan voor een aantal poorten. Heeft op zich altijd gewerkt. Moet ik ze nu handmatig forwarden?

 

Groet,
Roel

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb je suggesties geprobeerd, maar de poort, blijft "closed" van buitenaf. Het gekke is ook dat het tot twee dagen geleden nog allemaal prima werkte. 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de UPnP uitgezet en het modem daarna 30 seconden van de stroom gehad en de port forwards handmatig ingesteld?

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi, 

 

Ja. UPNP staat nu uit. Stroom van het modem afgehaald. Daarna zelfde resultaat. IP adres staat gereserveerd bij de DHCP instellingen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een schermafbeelding hier plaatsen van de port forwards?

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Schermafbeelding 2021-10-17 om 20.11.58.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben uitgedacht, mogelijk kan @DennyW hier meer mee.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

In iedergeval bedankt voor je tijd! 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Helaas, ik kan de forwardingregels ook niets ontdekken dat niet goed zou zijn. Weet je zeker dat de server (Helium Miner??) op dit IP-adres aan staat / met LAN verbonden is?

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi, ja het IP adres klopt en is met LAN verbonden. Kan ook via het IP adres verbinding maken met de webinterface. In de diagnostics stond aangegeven dat de poort niet was geforward. Vandaar dat ik het in mijn Connectbox ben gaan zoeken. 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Je zou kunnen overwegen om de modem-router een z.g. fabrieks-reset te geven (alle instelling, SSID en wachtwoorden worden gewist. De herstart kan wat langer duren.).

 

Druk het resetknopje ca 20 a 30 sec in. Wacht tot dat ding weer volledig tot leven is gekomen en dan maar hopen dat het geholpen heeft. Inlossen met de gegevens die bij het modem me geleverd zijn en instellingen weer op orde brengen.

 

Eventuele mede-gebruikers (huisgenoten) vooraf infomeren om oorlog te voorkomen.

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok. Dat ga ik proberen. Waarschijnlijk morgen (om oorlog in huis te voorkomen 😀). 

Jij ook bedankt voor je tijd. Leuk om te zien dat er zo’n enthousiaste en behulpzame community is. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @roelvanhouten

Frappant dat port forwarding niet meer werkt. Goed dat je hier aan de bel trekt en dat je geholpen wordt. 
Is het nog gelukt gister (zonder oorlog haha)? 

roelvanhouten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor alle input en energie, maar ik kom er zojuist achter dat het een fout van mijn kant betreft. Bij het checken van de poorten stond aangegeven dat de betreffende poort gesloten zijn. Bij nader onderzoek bleek dat de poorten weliswaar geforward zijn, maar dat de applicatie (in dit geval mijn helium miner) niet luistert. Als het goed is kan ik dit middels een software update oplossen. 


Sorry voor het ongemak en bedankt voor alle inspanningen! 

 

Uitgelicht topic