1
Vraag
2
Reacties
Henk1001

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portforwarden meerdere RDP verbindingen werkt niet meer

Hallo sinds vorige week heb ik een nieuw modem eerst had ik een Compal en nu een Arris
Bij de Compal kon ik meerdere externe bureaubladen gebruiken via poort 3389 , 3390 en 3391 In het nieuwe modem kan ik slechts alleen 3389 gebruiken contact gehad met ziggo die heeft als oplossing ipv6 uitgezet ik heb dit gecheckt en ik heb inderdaad alleen nog ipv 4
Ik kan iedere Pc die ik van buiten af benader bereiken als ik via 3389 kom dus dat werkt allemaal maar 3390 en 3391 daar lukt het niet bij.
Ik ben benieuwd of jullie dit probleem herkennen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mathijs Schalkw

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Henk.

Onder het kopje lokaal poortrange dien je 3389 in te vullen.
Wat je hiermee doet is de interne poort 3389 op dat ip vertalen naar je externe ip met poort 3390 en 3391.

wel het advies om dit niet open te zetten laatste tijd zijn er flink veel brute forse attacks op directe rdp poorten die open staan (ook het veranderen van de default poort is minuten werk om achter te komen)

Bekijk in context

2 Reacties 2
Mathijs Schalkw

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Henk.

Onder het kopje lokaal poortrange dien je 3389 in te vullen.
Wat je hiermee doet is de interne poort 3389 op dat ip vertalen naar je externe ip met poort 3390 en 3391.

wel het advies om dit niet open te zetten laatste tijd zijn er flink veel brute forse attacks op directe rdp poorten die open staan (ook het veranderen van de default poort is minuten werk om achter te komen)

Henk1001
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mathijs
Precies wat ik zocht ik laat ze ook niet altijd actief staan maar soms is het nodig.
het werkt in ieder geval prima ik ben er blij mee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic