Ronald Ziggo wrote:
Nu gaan we wel even de verkeerde kant op.
Ik steun je volledig in kritisch zijn, maar....
Er staat nergens dat ARF een verplichting is, ze geven aan dat dit het makkelijkste format voor ze is.
Het lijkt mij dat nog geen 1% van de meldingen die Abuse krijgt volgens een ARF format zijn aangeleverd. Ik post het hier omdat er op de community vaak leden zitten met bovengemiddelde kennis. Bij de buurman/vrouw hoef ik niet aan te komen met ARF.
En dan deze, dat Ziggo niets wil doen aan dit soort meldingen? Waar staat dat? Abuse wil juist wel helpen, maar heeft de informatie instroom afgebakend.
Ik begrijp dat jij graag een andere aanpak ziet, daar ben je vrij in, maar om dan maar gelijk dingen te verzinnen?
Makkelijker kan ik het echter niet voor je maken, reactie horen ze te geven en daarover geef ze graag feedback, maar ze willen wel graag de info in tekst.
Wat die info dan moet zijn, even voorbijgaand aan de ARF komt dat neer op: IP's, timestamp, ports en log file(s). Maar volgens mij staan al die dingen aardig in een log file.
Daarnaast werkt Abuse wel aan verbeteringen, maar hebben het gevoel dat de prio vanuit de organisatie daar te weinig ligt.
Het gaat hier wel om een bedrijf met iets meer afdelingen waarvan iedereen vindt dat ze belangrijk zijn, je kunt onmogelijk alles voorrang geven.
Gr,
Ik wilde je ook helemaal niet aanvallen, en als dat zo is overgekomen dan spijt me dat, maar de reactie van abuse richting mij is NUL, en de reactie richting jou is dus doe het maar in ARF formaat.
Dat had men ook gelijk kunnen doen, sterker nog, als men dit graag zo heeft is het verstandig om daar als Abuse eens een stukje over op de site te schrijven en dit op de website te plaatsen.
Men zou zelfs een formulier kunnen maken wat alleen beschikbaar is voor klanten.
Dat abuse@ziggo.nl niets wil doen aan dit soort meldingen maak ik/wij/de forumgebruikers op uit de manier van behandeling van klachten, en natuurlijk ook uit de manier hoe je zelf geblockt kan worden als je een paar mails achter elkaar via smtp.ziggo.nl verzend, probeer dan maar eens in contact met abuse te komen! Gaat nooit lukken, dan krijg je van de helpdesk te horen, u moet die virusscanner downloaden, "dat gaat niet zonder internet", "u gebruikt linux, dat ondersteunen we niet" u moet die virusscanner downloaden enz.... Abuse is ook op deze momenten onzichtbaar en onbereikbaar.
Maar waar men om vraagt dat is dus precies wat ik heb aangeleverd in mijn mails, en ook daar gebeurt...............
Als men actief dit had opgepakt was de klant op de hoogte en zijn device (
ik ga er vanuit dat het niet bewust door de klant gedaan is/wordt) kan worden gecontroleerd en uit zijn netwerk gehaald. Dan is ook zijn eigen locale netwerk gevrijwaard van verdere besmetting en het internet weer een heel klein stukje "veiliger".
Nu weet de klant van niets en kan dit op den duur weer een grote schade aanrichten door een DDOS bijvoorbeeld, daar zit niemand op te wachten.....
Ik maak ook (
veel) fouten, maar zal de eerste zijn om dat toe tegeven als iemand met goede argumenten of bewijzen komt, heb ik geen problemen mee.
Ik ben soms wel eens te hard/kritisch/synisch in mijn reacties, en dat zal ook niet altijd in dank worden afgenomen. Ik ben echter tevreden over de diensten van Ziggo, maar er gaat ook heel veel fout.
Veel forumgebruikers zijn in mijn ogen pro-ziggo, en dat is prima, als men mijn bijdragen leest zal men vaak het tegenovergestelde over mij gaan denken, dat is dus absoluut niet zo! Ik ben vaak wel de spiegel die soms even nodig is, ziggo mag daar mee doen wat ze zelf willen....
Maar al gaat het maar een klein beetje mis,
iemand moet het zeggen, en zoals je vast al elders hebt gelezen, ik ben gewoon een eikel :wink:
Edit: 10:12:30