Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ronald Ziggo wrote:
Ik heb een goed gesprek met Abuse gehad.
Allereerst komen er zoveel meldingen binnen dat wordt gefilterd op belangrijkere issues. Denk daarbij vooral aan de apparaten die men zo aansluit, voornamelijk een issue voor de gebruiker zijn/haar eigen privacy. Daarnaast zijn er de grotere meldingen zoals bv de portscans die overlast kunnen veroorzaken.
Abuse behoort op elke mail in ieder geval een ontvangstbevestiging te geven, maar mogen niet in de inhoud treden.
Of iets opgepakt wordt is dus ook niet iets wat ze standaard kunnen vermelden.
In het geval van een melding kan je deze het beste in (Abuse Reporting Format) ARF aanleveren.
Ja... ik weet het, Wikipedia 😉 maar het geeft wel de info: LINKVanwege de hoeveelheid meldingen die Abuse krijgt hebben ze een filter op de info.
Daarom willen ze graag alles in tekst/log format, omdat een screenshot ook niet veel doet als ze verder moeten doorsturen naar de desbetreffende veroorzaker.
Het wordt juist gewaardeerd door Abuse dat klanten met ze meedenken, maar vanwege de hoeveelheid vragen ze om dit stukje input.
Gr,
Ronald Ziggo wrote:
Nu gaan we wel even de verkeerde kant op.
Ik steun je volledig in kritisch zijn, maar....
Er staat nergens dat ARF een verplichting is, ze geven aan dat dit het makkelijkste format voor ze is.
Het lijkt mij dat nog geen 1% van de meldingen die Abuse krijgt volgens een ARF format zijn aangeleverd. Ik post het hier omdat er op de community vaak leden zitten met bovengemiddelde kennis. Bij de buurman/vrouw hoef ik niet aan te komen met ARF.
En dan deze, dat Ziggo niets wil doen aan dit soort meldingen? Waar staat dat? Abuse wil juist wel helpen, maar heeft de informatie instroom afgebakend.
Ik begrijp dat jij graag een andere aanpak ziet, daar ben je vrij in, maar om dan maar gelijk dingen te verzinnen?
Makkelijker kan ik het echter niet voor je maken, reactie horen ze te geven en daarover geef ze graag feedback, maar ze willen wel graag de info in tekst.
Wat die info dan moet zijn, even voorbijgaand aan de ARF komt dat neer op: IP's, timestamp, ports en log file(s). Maar volgens mij staan al die dingen aardig in een log file.
Daarnaast werkt Abuse wel aan verbeteringen, maar hebben het gevoel dat de prio vanuit de organisatie daar te weinig ligt.
Het gaat hier wel om een bedrijf met iets meer afdelingen waarvan iedereen vindt dat ze belangrijk zijn, je kunt onmogelijk alles voorrang geven.
Gr,
Ronald Ziggo wrote:
Daarnaast werkt Abuse wel aan verbeteringen, maar hebben het gevoel dat de prio vanuit de organisatie daar te weinig ligt.
Het gaat hier wel om een bedrijf met iets meer afdelingen waarvan iedereen vindt dat ze belangrijk zijn, je kunt onmogelijk alles voorrang geven.
hanh wrote:
Een tussendoortje.
Ik begrijp volledig dat abuse prijs stelt op ARF.
Nou, maak dan een Web Page met een Form waarin je op vriendelijke manier
de gegevens kunt aanleveren.
Moderator geeft toegang. Begrijp best dat dit niet open kan staan voor iedereen.
Hoe moeilijk kan dit zijn?
Kom op zeg. Ik erger me al veel langer aan de toegankelijkheid van abuse tov de gemiddelde klant.
Die kan bv ook ten onrechte worden geblokkeerd voor verzending via smtp.
Ja zelfs met een blokkade van de Internet-verbinding.
Waardoor? Meestal simpelweg door de rammelende Email faciliteiten van Ziggo.
En vervolgens bestaat er geen goed communicatiekanaal met abuse & volgt kastje naar muur. Gelukkig pakken de Moderatoren hier het probleem dan op. Is dat nu zo wenselijk? Is nogal gedoe voor de Moderator in kwestie, die wel iets beters te doen heeft. Brrrrrrr.
Gr Han
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.