Ik heb een goed gesprek met Abuse gehad.
Allereerst komen er zoveel meldingen binnen dat wordt gefilterd op belangrijkere issues. Denk daarbij vooral aan de apparaten die men zo aansluit, voornamelijk een issue voor de gebruiker zijn/haar eigen privacy. Daarnaast zijn er de grotere meldingen zoals bv de portscans die overlast kunnen veroorzaken.
Abuse behoort op elke mail in ieder geval een ontvangstbevestiging te geven, maar mogen niet in de inhoud treden.
Of iets opgepakt wordt is dus ook niet iets wat ze standaard kunnen vermelden.
In het geval van een melding kan je deze het beste in (Abuse Reporting Format) ARF aanleveren.
Ja... ik weet het, Wikipedia
😉 maar het geeft wel de info:
LINKVanwege de hoeveelheid meldingen die Abuse krijgt hebben ze een filter op de info.
Daarom willen ze graag alles in tekst/log format, omdat een screenshot ook niet veel doet als ze verder moeten doorsturen naar de desbetreffende veroorzaker.
Het wordt juist gewaardeerd door Abuse dat klanten met ze meedenken, maar vanwege de hoeveelheid vragen ze om dit stukje input.
Gr,