Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gusto wrote:
Het gaat niet om poortscans, gebruikers-naam zet bewust poorten open (honeypot) en vind het gek dat er geprobeert word om in te loggen. 😉
P.S. deze poorten staan standaard dicht op Ziggo-modem/routers, dus geen probleem!
Gusto wrote:
Het gaat niet om poortscans, gebruikers-naam zet bewust poorten open (honeypot) en vind het gek dat er geprobeert word om in te loggen. 😉
P.S. deze poorten staan standaard dicht op Ziggo-modem/routers, dus geen probleem!
gebruikers-naam ,
Vond deze info van de week op het internet: https://securelist.com/hajime-the-mysterious-evolving-botnet/78160/ Leuk he al die apparaten die het internet op kunnen. Dus misschien is het wel een gehackte koelkast.
Daar ben ik haast van overtuigd dat het een IoT device is wat is overgenomen en zijn botnet aan het vergroten is voor de volgende DDOS.
Daarom is het ook zo vreemd dat Ziggo er niets aan doet.
Ook mijn aangifte bij justitie is onderop de stapel of in de papierversnipperaar gegaan denk ik.
gebruikers-naam wrote:gebruikers-naam ,
Vond deze info van de week op het internet: https://securelist.com/hajime-the-mysterious-evolving-botnet/78160/ Leuk he al die apparaten die het internet op kunnen. Dus misschien is het wel een gehackte koelkast.
Daar ben ik haast van overtuigd dat het een IoT device is wat is overgenomen en zijn botnet aan het vergroten is voor de volgende DDOS.
Ook mijn aangifte bij justitie is onderop de stapel of in de papierversnipperaar gegaan denk ik.
Je kan niet echt aangiften doen tegenover niemand.
Politie zelf heeft niks aan ip addressen aangezien alles in het network geregeld is via dynamisch systeem. Volgens ziggo krijg je elke 24 uur een nieuwe ip address en dit is ook niet 100% waar aangezien eigen routers via verschillende manieren meerdere ip addressen binnen een uur kan krijgen. dus het is haast onmogelijk voor ziggo om deze informatie te krijgen van mensen.
Vandaar er niet veel gedaan wordt aan de aangiften.
Maar om na een bruteforce/port scan gelijk aangiften te doen lijkt mij wel een beetje overdreven. Dit kan namelijk opgelost worden tussen alle interne partijen.
Be rt wrote:
JamievdD schreef: "Volgens ziggo krijg je elke 24 uur een nieuwe ip address en dit is ook niet 100% waar aangezien eigen routers via verschillende manieren meerdere ip addressen binnen een uur kan krijgen."
Dan gaat er iets heel erg mis hier in de regio, ik houd meestal jaren hetzelfde IP adres en mijn omgeving ook.
Ik ben benieuwd wie van Ziggo zulke onwaarheden naar buiten brengt.
JamievdD wrote:gebruikers-naam wrote:gebruikers-naam ,Je kan niet echt aangiften doen tegenover niemand.
Politie zelf heeft niks aan ip addressen aangezien alles in het network geregeld is via dynamisch systeem. Volgens ziggo krijg je elke 24 uur een nieuwe ip address en dit is ook niet 100% waar aangezien eigen routers via verschillende manieren meerdere ip addressen binnen een uur kan krijgen. dus het is haast onmogelijk voor ziggo om deze informatie te krijgen van mensen.
Vandaar er niet veel gedaan wordt aan de aangiften.
Maar om na een bruteforce/port scan gelijk aangiften te doen lijkt mij wel een beetje overdreven. Dit kan namelijk opgelost worden tussen alle interne partijen.
- Die 24 uur is echt onzin, de lease is vaak al 7 dagen, en een wijziging echt alleen als er een ander MAC-adres op je lijn komt, dus na wijziging modem of router, en na werkzaamheden aan het netwerk kan dit ook als ziggo hardware in een segment zou vervangen. Verder blijft je IP hetzelfde....
- Ik heb het meerdere malen bij Ziggo aangekaart, dat is dan de interne partij, die doen er niets mee.
- Er zijn moderators o.a. (https://community.ziggo.nl/members/ronald-ziggo-124) mee bezig, al een hele tijd, die krijgt ook geen reactie van abuse@ziggo.nl dus nog niets opgelost.
- Een aangifte bij justitie was mijn laatste redmiddel, op een persoonlijke brief/vraag aan minister Grapperhaus na, die is in de maak met alle correspondentie en logfiles erbij wat aan Ziggo en justitie is aangeboden. Natuurlijk in cc naar de andere kamerleden en partijen.
- Ziggo weet exact wie welk IP in gebruik heeft en wat er op die lijn gebeurt, dat zijn ze zelfs volgens de bewaarplicht wettelijk verplicht. Justitie kan deze NAW gegevens van een IP dus simpel opvragen en de houder/gebruiker een bezoekje brengen.
Dit draadje loopt al even natuurlijk, weet niet je alles wel hebt gelezen, maar aan je reactie te zien dus niet.
We wachten dus de reactie van Ziggo nog maar een paar dagen af, het kan ook zijn dat op het ziggo netwerk dit is toegestaan, maar wettelijk mag het niet.
Ik mag ook niet elke dag met een bos sleutels proberen jouw voordeur open te maken, dat is poging tot inbraak en strafbaar.
efok wrote:
man man manwat maak jij hier een heisa van. Gooi dat IP deruit in je firewall en ga over tot de orde van de dag. Of installeer fail2ban, verlost je gelijk van dit soort acties van anderen ook nog. Want na deze komt er nog wel een volgende, en dat weet je zelf ook wel.
Je hebt het inmiddels meerdere malen gemeld, het is nog niet opgelost. Heel vervelend. Maar justitie, Grapperhaus en de hele 2e kamer erbij slepen:astonished:, omdat iemand waarschijnlijk een besmet apparaat in zijn netwerk heeft?
Het zou Ziggo sieren een telefoontje naar de gebruiker op dat IP te doen, dan was het vast al opgelost. Dat ben ik helemaal met je eens. Doen ze dat niet, dan neem je toch je eigen maatregelen? Ik vind dat je echt doordraaft. Stel je voor dat iedereen elk aan zijn poorten rammelend Nederlands IP naar de 2e kamer gaat sturen.......
Ik ben blij dat ik mijn router/firewall op orde heb. Hoef ik hier ook niet wakker van te liggen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan...... zou ik er haast aan toevoegen:yum:
efok wrote:
Daar mag best een telefoontje naar toe van Ziggo. Ronald Ziggo
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.