efok wrote:
@gebruikers-naam waarom gebruik je überhaupt telnet? Niet het meest veilige protocol. Die poort trekt sowieso de aandacht. Als het niet van een Ziggo-IP is dan wel van half China. Of zit die er alleen voor je honey-pot? Dan trek je vanzelf geboefte aan, want daar is het een honeypot voor. Je hebt het gemeld bij abuse, super. Als ik je kennis niveau goed inschat ben jij prima in staat dit specifieke IP te blokken op je firewall, als je er last van hebt. Dan is voor jou de kous toch af? Ik zou er persoonlijk dan niet te veel van wakker liggen.
Dat is niet waar het om gaat, ik kan alles blokkeren natuurlijk, maar waarom zou abuse geen actie ondernemen tegen dit soort gedrag, het waarschijnlijk een of ander apparaat wat in een botnet hangt, en vandaag of morgen weer voor andere zaken ingezet gaat worden.
En dan zijn de rapen gaar.....
Of het mag op het Ziggo netwerk, dat kan natuurlijk ook, maar dan zou ik dat ook graag horen.
Dus vandaar de melding, en later na
totaal geen enkele reactie van abuse@ziggo.nl de honeypot met automatische meldingen naar Dshield en een paar andere blacklists.
En die Chinezen.... Als ik daar een abuse melding doe is het
binnen een dag afgelopen, maar vaak al
binnen enkele uren!
En dan hebben we nog de Ziggo klantjes die bij Wordpress proberen in te loggen met scripts, die worden na 5 automatisch geblokkeerd dus daar zijn we dan vanaf, maar wat doen ze verder, en wanneer ze succes hebben wat dan?
Het zijn strafbare feiten en die behoor je te melden bij abuse, die vervolgens niets laten horen en zich onbereikbaar achten een algemeen email adres verschuilen.
Ik begrijp dat de meeste gebruikers van het forum denken laat toch gaan, dat heb ik ook met heel veel zaken waar mensen hier over klagen, maar als niemand hier iets van zegt gaat het dus gewoon door, tot er straks weer een grootscheepse aanval op een of ander bedrijf of Ziggo zelf is zoals
Guido64 al terecht aangaf, dan zijn ze zogenaamd wel in een keer druk bezig.......
De Ziggo ondersteuning is afgeschermd en laat bij doorzetten, onderzoek of afhandeling niets aan de klant weten, dat is in mijn ogen zeer storend en ongewenst, maar in de Visie van Ziggo waarschijnlijk een vorm van zelfbescherming.
En als je niet klaagt, zal er niets veranderen.....
Nieuw topic, wat wil u veranderen/verbeteren aan de Ziggo Helpdesk en ondersteuning.....