Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Guido64 wrote:
Ze lezen duidelijk wel mee gezien dat ze mijn foutje eruit hebben gehaald. Maar reageren of helpen om dit op te lossen dan weer niet. Ik ga dit straks eens op twitter vragen waarom ziggo niets doet om het ontstaan van botnets te voorkomen.
efok wrote:
@gebruikers-naam waarom gebruik je überhaupt telnet? Niet het meest veilige protocol. Die poort trekt sowieso de aandacht. Als het niet van een Ziggo-IP is dan wel van half China. Of zit die er alleen voor je honey-pot? Dan trek je vanzelf geboefte aan, want daar is het een honeypot voor. Je hebt het gemeld bij abuse, super. Als ik je kennis niveau goed inschat ben jij prima in staat dit specifieke IP te blokken op je firewall, als je er last van hebt. Dan is voor jou de kous toch af? Ik zou er persoonlijk dan niet te veel van wakker liggen.
gebruikers-naam wrote:
Dat is niet waar het om gaat, ik kan alles blokkeren natuurlijk, maar waarom zou abuse geen actie ondernemen tegen dit soort gedrag, het waarschijnlijk een of ander apparaat wat in een botnet hangt, en vandaag of morgen weer voor andere zaken ingezet gaat worden.
En dan zijn de rapen gaar.....
Of het mag op het Ziggo netwerk, dat kan natuurlijk ook, maar dan zou ik dat ook graag horen.
Dus vandaar de melding, en later na totaal geen enkele reactie van abuse@ziggo.nl de honeypot met automatische meldingen naar Dshield en een paar andere blacklists.
En die Chinezen.... Als ik daar een abuse melding doe is het binnen een dag afgelopen, maar vaak al binnen enkele uren!
gebruikers-naam wrote:
Denk niet dat Ziggo wil dat de klanten op hoogte zijn van alle processen en opvolging, dat zou alleen maar ondersteuning van klachten over doorlooptijd zijn.....
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.