Wie het weet mag het zeggen, nu moet de klant al gaan aantonen en aan het werk voor ZIGGO, het moet niet gekker worden....
Dus even op een rijtje......
1: Zoals ik het nu begrijp, is een Ziggo klant verantwoordelijk voor hack/bruteforce op het Ziggo netwerk. (dit is strafbaar)
2: De klant die er last van heeft moet nog meer logfiles gaan produceren voor de heren van abuse@ziggo.nl die het Ziggo netwerk beheren. (meerdere logfiles aangeleverd, moet genoeg zijn)
3: De klagende klant krijgt geen reactie van abuse@ziggo.nl.... (dat is zeer frustrerend als de crimineel gewoon blijft doorgaan)
4: De overlast bezorgende klant blijft gewoon doorgaan met zijn bij wet verboden activiteiten. (Ziggo onderneemt dus geen actie)
5: Ziggo faciliteert dus bewust een crimineel met zijn activiteiten! (Dit loopt al even, is Ziggo nu strafbaar?)
Ter info: De bekendste vorm van computercriminaliteit is het opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen in een computersysteem of netwerk. Dit heet computervredebreuk (soms ook wel computerinbraak of hacken) en is een misdrijf. Hierop staat een straf van maximaal 1 jaar cel of geldboete van 16.750 euro (art. 138ab lid 1).
Onder de oude wetgeving was computervredebreuk alleen strafbaar wanneer een beveiliging werd doorbroken. Deze eis is komen te vervallen. Computerinbraak is nu strafbaar wanneer de dader wist dat hij op verboden terrein was.
