Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Daar ben ik weer 🙂
Ik heb op mijn NAS een VPN Server draaien, om deze te kunnen benaderen dien ik Port Forwarding in te schakelen.
Op mijn connectbox Giga kan ik deze optie echter nergens vinden.
Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik vermoed dat je geen uniek IPv4 IP adres hebt, maar een gedeeld met anderen, dan is port forward niet mogelijk.
Ziggo kan je modem in IPv4 only zetten.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Ik vermoed dat je geen uniek IPv4 IP adres hebt, maar een gedeeld met anderen, dan is port forward niet mogelijk.
Ziggo kan je modem in IPv4 only zetten.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Bert bedankt, ik heb begrepen dat ik mijn vpn server kan benaderen middels mijn door Ziggo toegekende hostname. Moderator Mark heeft hier ooit een topic over geschreven 'VPN: Thuis een VPN-server'
Met bijvoorbeeld een kabel modem van AVM(Fritzbox) waarop portforwarding standaard zichtbaar is zou dit dus wel moet kunnen werken is mijn gedachte. En anders kan ik mijn modem alsnog in IPv4 only modus kunnen laten zetten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...