Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik wil graag een server opzetten waarbij ik portforwarding moet instellen, hoe kan ik mijn modem omzetten naar IPv4 zodat ik de optie krijg in mij modem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je modem staat vrijwel zeker op Dual Stack Lite waarbij je je IPv4 deelt met anderen, dan is er geen port forward mogelijk.
Ziggo kan je op IPv4 only zetten, dan is port forward beschikbaar.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Wil je sneller contact met Ziggo?
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.
De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Hi @edot, welkom op de Ziggo Community!
Ik zie dat je direct al goed werd geholpen en zaken hebt uitgesloten met @Richard1993!, maar kan het vermoeden van @Bert bevestigen; je hebt nog niet het juiste IPv4-profiel hiervoor 🙂 Ik heb je zojuist omgezet. Je modem herstart straks, waarna alle opties verschijnen.
Bedankt voor de reactie, maar ik heb geen optie voor port forwarding in security, had gezien dat je modem ander firmware nodig heeft om de optie te krijgen?
Graag gedaan. o dat is raar ik ga even met je mee kijken of ik iets kan vinden. heb je een momentje?
ik heb even voor je gekeken. en je moet naar advanced settings gaan. en dan security en dan moet je als het goed is port forwarding tegen komen. laat je even weten of dit het geval is? en kan je dan een foto plaatsen.
Je modem staat vrijwel zeker op Dual Stack Lite waarbij je je IPv4 deelt met anderen, dan is er geen port forward mogelijk.
Ziggo kan je op IPv4 only zetten, dan is port forward beschikbaar.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Wil je sneller contact met Ziggo?
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.
De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
ik krijg namelijk dit te zien.
In security krijg ik maar 3 opties, firewall, mac filtering en 'ip and port filtering'. Zie foto
ja dat klopt je zit nu goed. nu kan je als het goed is je poort forwarden.
@edot @Richard1993! Je hebt port forward niet beschikbaar, port filtering is iets anders.
je mist een aantal mogelijkheden:
@Bert oke dan weet ik dat bedankt voor je antwoord in ieder geval niet dat ik bezig was om mijn poort te forwarden ik was namelijk aan het proberen om te helpen. maar toen las ik jou bericht.
Hi @edot, welkom op de Ziggo Community!
Ik zie dat je direct al goed werd geholpen en zaken hebt uitgesloten met @Richard1993!, maar kan het vermoeden van @Bert bevestigen; je hebt nog niet het juiste IPv4-profiel hiervoor 🙂 Ik heb je zojuist omgezet. Je modem herstart straks, waarna alle opties verschijnen.
Hi, het werkt nu bedankt voor de snelle hulp
@Alex ik heb me best inderdaad gedaan om te helpen waar ik kon. en we hebben inderdaad bepaalde dingen uitgesloten.
Dat is fijn om te lezen dat het weer werkt.
@edot, wat een goed nieuws! Mede dankzij de fanatieke hulp van de forumleden uiteraard, zo zie je maar weer 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...