Vraag
Reacties
Oplossing
edot
Level 2

Port forwarding

Ik wil graag een server opzetten waarbij ik portforwarding moet instellen, hoe kan ik mijn modem omzetten naar IPv4 zodat ik de optie krijg in mij modem?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Je modem staat vrijwel zeker op Dual Stack Lite waarbij je je IPv4 deelt met anderen, dan is er geen port forward mogelijk.

 

Ziggo kan je op IPv4 only zetten, dan is port forward beschikbaar.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Bekijk in context

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @edot, welkom op de Ziggo Community!

 

Ik zie dat je direct al goed werd geholpen en zaken hebt uitgesloten met @Richard1993!, maar kan het vermoeden van @Bert bevestigen; je hebt nog niet het juiste IPv4-profiel hiervoor 🙂 Ik heb je zojuist omgezet. Je modem herstart straks, waarna alle opties verschijnen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
edot
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor de reactie, maar ik heb geen optie voor port forwarding in security, had gezien dat je modem ander firmware nodig heeft om de optie te krijgen?

edot_0-1622289679258.png

 

0 Kudos
Richard1993!
Level 12

Graag gedaan. o dat is raar ik ga even met je mee kijken of ik iets kan vinden. heb je een momentje?

0 Kudos
Richard1993!
Level 12

ik heb even voor je  gekeken. en je moet naar advanced settings gaan. en dan security en dan moet je als het goed is port forwarding tegen komen. laat je even weten of dit het geval is? en kan je dan een foto plaatsen. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Je modem staat vrijwel zeker op Dual Stack Lite waarbij je je IPv4 deelt met anderen, dan is er geen port forward mogelijk.

 

Ziggo kan je op IPv4 only zetten, dan is port forward beschikbaar.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

0 Kudos
Richard1993!
Level 12

ik krijg namelijk dit te zien.  

Screenshot_1.png

0 Kudos
edot
Level 2
Topicstarter

In security krijg ik maar 3 opties, firewall, mac filtering en 'ip and port filtering'. Zie foto

edot_0-1622290877929.png

 

0 Kudos
Richard1993!
Level 12

ja dat klopt je zit nu goed. nu kan je als het goed is je poort forwarden. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@edot @Richard1993! Je hebt port forward niet beschikbaar, port filtering is iets anders.

 

je mist een aantal mogelijkheden:

 

1111.png

0 Kudos
Richard1993!
Level 12

@Bert oke dan weet ik dat bedankt voor je antwoord in ieder geval niet dat ik bezig was om mijn poort te forwarden ik was namelijk aan het proberen om te helpen. maar toen las ik jou bericht. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @edot, welkom op de Ziggo Community!

 

Ik zie dat je direct al goed werd geholpen en zaken hebt uitgesloten met @Richard1993!, maar kan het vermoeden van @Bert bevestigen; je hebt nog niet het juiste IPv4-profiel hiervoor 🙂 Ik heb je zojuist omgezet. Je modem herstart straks, waarna alle opties verschijnen.

edot
Level 2
Topicstarter

Hi, het werkt nu bedankt voor de snelle hulp

Richard1993!
Level 12

@Alex ik heb me best inderdaad gedaan om te helpen waar ik kon. en we hebben inderdaad bepaalde dingen uitgesloten. 

Richard1993!
Level 12

Dat is fijn om te lezen dat het weer werkt. 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@edot, wat een goed nieuws! Mede dankzij de fanatieke hulp van de forumleden uiteraard, zo zie je maar weer 😉

0 Kudos