CrashBandicoot1

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Port forwarding

Ik ben een linux server aan het opzetten maar deze is niet bereikbaar buiten mijn locale netwerk. Ik heb een Techicolor TC7200.U modem/router met IPv6 ondersteuning en er zijn wel port forwarding instellingen mogelijk alleen hebben deze geen effect. Wellicht moet de firmware terug naar IPv4? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CrashBandicoot1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nieuwe AOP is geïnstalleerd. Alles werkt prima 👍

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het zou ook zomaar kunnen dat je TC7200 te oud is geworden.

Hij wordt de laatste jaren altijd per direct omgeruild voor een nieuw modem als er ook maar iets mee is.

Er zijn ook nog maar heel weinig mensen die je mogelijk kunnen helpen met de TC7200, omdat bijna niemand die meer in gebruik heeft.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even nog voor de zekerheid deze aanvulling, heb je al deze stappen gevolgd? 

Technicolor TC7200 - Port forwarding - Ziggo Community

CrashBandicoot1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor je reactie! Heb de stappen precies zo gevolgd, helaas zonder resultaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan wordt het tijd voor een nieuwe.

 

Mogelijk zijn ook aansluitmaterialen veranderd, Ziggo kan je die gratis toesturen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dan kunnen die gelijk meegestuurd worden als een Ziggo moderator langskomt hier.

CrashBandicoot1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb een foto geplaatst. De aansluiting gaat rechtstreeks naar de modem (geen splitters of versterkers) 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een heel oud Abonnee Overname Punt.

Morgen komt er een Ziggo moderator langs die de juiste stappen kan nemen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goedemorgen @CrashBandicoot1 Welkom op de Ziggo Community! 

Ik zie dat je al goed bent ontvangen door @Bert en dat hij zijn kennis op jouw situatie losgelaten heeft. Helemaal super!

Het AOP is inderdaad verouderd. Om deze te vervangen heb ik een monteur ingepland. Deze heb ik ingepland voor 14-06 tussen 8.00 & 13.00. Mocht dit niet gelegen komen, kun je de afspraak zelf wijzigen via Mijn Ziggo.
Per mail volgt nog even een bevestiging.

Daarnaast gaan we jouw modem vervangen. Het klopt dat de TC7200 een wat ouder modem is en ik deze kosteloos kan vervangen voor een nieuwer exemplaar 🙂 Ook hiervan krijg je een bevestiging per mail. Binnen 24 uur volgt de track & tracemail en kun je het pakket volgen.

Laat je even weten of het allemaal gelukt is?

CrashBandicoot1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hartelijk dank, de modem heb ik in goede orde ontvangen. Zijn er kosten verbonden aan de werkzaamheden voor het vervangen van het AOP?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het vervangen van het AOP gebeurt kosteloos door de ziggo monteur

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @CrashBandicoot1

Terechte vraag! Je wil natuurlijk niet voor verrassingen staan. 
De AOP is ons eerste aansluitpunt in de woning en tevens ook onze verantwoordelijkheid. Dat betekent, dat wanneer deze vervangen wordt door onze monteur, dit kosteloos wordt vervangen.
Hou er dan wel rekening mee dat het écht om de AOP gaat, en niet om een doorgetrokken kabel met wandcontactdoos 🙂
Alle voorwaarden van de monteur staan tevens ook op deze pagina

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Hou er dan wel rekening mee dat het écht om de AOP gaat, en niet om een doorgetrokken kabel met wandcontactdoos"

 

Dit is écht een AOP 🙂

 

1111.png

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Yes, we zien daar duidelijk een groene kabel. Het vervangen van het AOP is kosteloos 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @CrashBandicoot1
Hoe is het gisteren gegaan met het monteursbezoek? 🙂

CrashBandicoot1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi @Cecilia

Ik heb de afspraak verzet, de monteur komt vrijdag langs

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Check @CrashBandicoot1. Ik zie het inderdaad. Houd ons vooral op de hoogte van jouw bevindingen na de komst van de monteur 🙂

CrashBandicoot1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nieuwe AOP is geïnstalleerd. Alles werkt prima 👍

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Super om te horen dat nu wel werkt @CrashBandicoot1. Ik ga dit draadje sluiten. Mocht je in de toekomst vragen hebben, dan weet je de community te vinden 🙂 

Uitgelicht topic