Hoi!
sinds al een flinke tijd van ongeveer 2 jaar is onze connectbox ineens opgehouden met het port forwarden laten werken. Eerder heeft dit wel gewerkt.
Ik volg gewoon nogsteeds exact dezelfde stappen als voorheen, maar de poort blijft gesloten. Ook heb ik geprobeerd in firewall aparte regels aan te maken voor inbound en outbound connecties zonder succes. Ook staat mijn connectbox gewoon ingesteld op IPv4.
Uiteraard heb ik al lang geprobeert de modem te resetten naar fabrieksinstellingen, en opnieuw opgestart.
Ik hoop via deze weg eindelijk tot een oplossing te komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Staat je UPnP toevallig aan, dit werkt vaak niet goed samen met handmatige port forwarding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om welke applicatie/service gaat het? Heb je al gecontroleerd of de poort wel bereikbaar is vanaf een ander apparaat binnen het LAN?
In de meeste gevallen zijn outbound rules niet nodig omdat de firewall van de router alle outbound traffic reeds doorlaat (default rule = ALLOW). Dat geldt ook voor Windows, tenzij je dit zelf hebt aangepast.
Ik gebruik port forwarding voor meerdere doeleinden, voornamelijk het draaien van een programma'tje dat octopi heet op een raspberry pi, waarmee ik op afstand mijn 3D printer in de gaten kan houden.
Dit heeft ooit gewerkt, maar tegenwoordig op dezelfde poort niet meer.
Ik hoop hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Staat je UPnP toevallig aan, dit werkt vaak niet goed samen met handmatige port forwarding.
Zoals aangegeven: controleer of de poort die open moet staan op de Raspberry Pi ook daadwerkelijk openstaat c.q. of je de applicatie binnen het LAN kunt benaderen. Op Windows kun je dit controleren met PowerShell:
Test-NetConnection -ComputerName SERVER_IP -Port PORT_NUM -InformationLevel Detailed
Yes, ik heb deze ooit aangezet om te proberen hetzelfde probleem op te lossen. Heb hem nu weer uit gezet en het lijkt allemaal te werken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.