Vraag
Reacties
Oplossing
Jayvancleef
Level 2

Port forwarding werkt niet

Hoi!

sinds al een flinke tijd van ongeveer 2 jaar is onze connectbox ineens opgehouden met het port forwarden laten werken. Eerder heeft dit wel gewerkt.

Ik volg gewoon nogsteeds exact dezelfde stappen als voorheen, maar de poort blijft gesloten. Ook heb ik geprobeerd in firewall aparte regels aan te maken voor inbound en outbound connecties zonder succes. Ook staat mijn connectbox gewoon ingesteld op IPv4.

Uiteraard heb ik al lang geprobeert de modem te resetten naar fabrieksinstellingen, en opnieuw opgestart.

Ik hoop via deze weg eindelijk tot een oplossing te komen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Staat je UPnP toevallig aan, dit werkt vaak niet goed samen met handmatige port forwarding.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Om welke applicatie/service gaat het? Heb je al gecontroleerd of de poort wel bereikbaar is vanaf een ander apparaat binnen het LAN?

In de meeste gevallen zijn outbound rules niet nodig omdat de firewall van de router alle outbound traffic reeds doorlaat (default rule = ALLOW). Dat geldt ook voor Windows, tenzij je dit zelf hebt aangepast.

20210901-02.PNG

0 Kudos
Jayvancleef
Level 2
Topicstarter

Ik gebruik port forwarding voor meerdere doeleinden, voornamelijk het draaien van een programma'tje dat octopi heet op een raspberry pi, waarmee ik op afstand mijn 3D printer in de gaten kan houden.

Dit heeft ooit gewerkt, maar tegenwoordig op dezelfde poort niet meer.

Ik hoop hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Staat je UPnP toevallig aan, dit werkt vaak niet goed samen met handmatige port forwarding.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zoals aangegeven: controleer of de poort die open moet staan op de Raspberry Pi ook daadwerkelijk openstaat c.q. of je de applicatie binnen het LAN kunt benaderen. Op Windows kun je dit controleren met PowerShell:

Test-NetConnection -ComputerName SERVER_IP -Port PORT_NUM -InformationLevel Detailed

0 Kudos
Jayvancleef
Level 2
Topicstarter

Yes, ik heb deze ooit aangezet om te proberen hetzelfde probleem op te lossen. Heb hem nu weer uit gezet en het lijkt allemaal te werken!