Goedenavond,
Sinds pakweg een week lijken de door mij geforwarde porten op de Compal modem vanaf het internet niet meer zichtbaar te zijn. De modem staat niet in bridge modus. Ik heb deze modem pakweg ruim een jaar en tot voor kort werkte alles naar behoren. Gegevens van de modem:
Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 4.01
Software version : CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH
De poorten gebruik ik om op een windows computer (Windows 10 Pro 20H2, OS build 19042.1081, Windows Feature Experience Pack 120.2212.3530.0) wat programma's te draaien. Ik heb zelf niets veranderd (zeker niet aan de modem), wel zijn er wat windows updates geweest.
Ziggo heeft voor mij de modem al compleet gereset, teruggezet naar fabrieksinstellingen, daarna heb ik nog uPNP afgewisseld met NAT, maar niets lijkt te werken; als ik vanaf het internet mijn externe IP (zowel IP4 als ook IP6) scan, lijkt de router in complete stealth modus te staan. Niet alleen mijn persoonlijke poorten, maar géén enkele poort lijkt bereikbaar. Zie bijlage.
Vreemdgenoeg heb ik wel verbinding met het internet, ik kan gewoon browsen en deze post aanmaken, maar daar blijft het bij. Programma's die een open of getriggerde port nodig hebben werken niet.
Ziggo biedt geen telefonisch hulp als je het woord 'portforwarding' slechts al noemt, ookal lijkt het probleem hier de router te zijn? Wie kan mij helpen dit puzzeltje op te lossen?
bij voorbaat dank