Marcc70

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding werkt niet meer

Beste allen,

 

Nadat port forwarding gewoon heeft gewerkt, blijkt het nu na een halfjaar niet meer te werken. Dit is gebeurd nadat ik een extra poort wou openen poort 3003.

Nu heb ik de apparaten en modem meerdere malen herstart, 22 (ssh) werkte nog. 

Maar nu werkt die zelfs ineens niet meer. En kan ik ook ubuntu server niet meer benaderen. Waar ligt dit toch aan? De Connectbox ? Iemand tips wat er aan de hand is.

En nee, UPnP is NIET ingeschakeld.

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je de Connect Box al eens opnieuw opgestart? Zou je verder een screenshot willen plaatsen van de instellingen?

 

Controleer of zowel het externe IP-adres van de Connect Box alsook het IP-adres van de server niet gewijzigd zijn (voor zover die laatste geen statisch IP-adres of statische lease gebruikt) en verder of de poorten die je extern wilt benaderen, wel bereikbaar zijn binnen het LAN (middels intern IP-adres server).

 

Tenslotte: op de Connect Box werkt hairpin/loopback NAT niet altijd naar behoren, waardoor de port forwarding-regels soms alleen buiten het LAN werken.

Marcc70
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het ligt bij mijn ubuntu server (raspberry pi 4)..

ufw is disabled, maar op 1 of andere manier blijft de poort op dat ip adres gesloten..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Met ufw heb ik geen ervaring, ik gebruik(te) iptables.

 

Kun je sudo netstat -nltp uitvoeren en kijken of de applicatie wel actief is en op de juiste poort luistert?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Marcc70 irritant als er kuren zijn met je port forwarding. Gelukkig is hier de kennis en kunde in huis: kan je iets met de tip van @tobiastheebe? Ook als het opgelost is horen we het graag!

Uitgelicht topic