1
Vraag
2
Reacties
ErGroeneveld

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Port forwarding werkt niet meer

Ik probeer een server te runnen op mijn lokale machine voor Assetto corsa. Nu heb ik dit in het verleden al eens gedaan en dat werkte voor meerdere games en such. Alleen is de modem een keer terug gezet naar fabrieks instellingen in de tussentijd en lukt het niet meer om een server te hosten.

 

Dit is de melding die acc terug geeft:

 

RESPONSE: ERROR,INVALID SERVER,CHECK YOUR PORT FORWARDING SETTINGS
15:13:22.641: > CONNECTION TO LOBBY FAILED, ATTEMPT NUMBER  1

 

 

Ik heb de volgende dingen gedaan/ geprobeert.

 

Ik ben mijn modem ingegaan ben naar verbonden apparaten gegaan en heb daar mijn ip genoteerd van de machine waar ik op wil hosten.

 

Daarna ben ik naar port forwarding gegaan en heb ik port 8081op mijn machine intern en extern open gezet.

 

Daarna heb ik hetzelfde gedaan voor port 9600.

 

Toen heb ik op mijn windows machine mijn firewall uitgezet om te kijken of dat iets uitmaakte.

 

Heb daarna nog mijn modem en pc opnieuw opgestart

 

Maar, helaas nog geen succes ik heb hieronder een paar screenshots geplakt van het port forwarding en verbonden apparaten scherm als dat iets helpt. 

 

ErGroeneveld_1-1674915171604.png 

ErGroeneveld_2-1674915387292.png

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als de poort voor Test-NetConnection gesloten is, dan ligt de oorzaak in de applicatie/service op de PC. Als de poort open is voor Test-NetConnection, maar aan WAN-zijde niet, dan kan het aan de firewall van de PC of de modemrouter liggen.

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat UPnP nog aan in je modem?

Zo ja, zet in ieder geval UPnP uit en sla de instellingen op, haal daarna je modem 30 seconden van de stroom.

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb ik al gedaan, maar helaas nog geen goed resultaat. @Bert 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je onderstaande commando's uitvoeren in PowerShell en hiervan het resultaat plaatsen?

 

  • Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName 192.168.178.212 -Port 8081
  • Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName 192.168.178.212 -Port 9600
ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De oorzaak ligt bij de PC, er luistert geen applicatie/service op poort 8081 en 9600.

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hij sluit zichzelf ook af na 5 pogingen, moet ik hem aanzetten en dezelfde command doen?

 

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ErGroeneveld_0-1674932382663.png

Resultaat tijdens server opstart

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Port forwarding zou nu wel een positief resultaat moeten geven.

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nouja, ik heb het net getest met port 25565 maar die werkt ook niet. Zou je mischien kunnen uitleggen waarom het wel zou moeten werken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Geeft het PowerShell-commando voor die poort 'TCP connect failed' aan?

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, moet ik dan verder kijken waarom minecraft of acc de port wil oppakken zou dat dan in ieder geval niet aan de modem kunnen liggen?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als je voor alle poorten (8081, 9600, 25565) port forwarding-regels hebt aangemaakt en met Test-NetConnection hebt getest dat hierop wordt geluisterd door de PC, dan kun je met bijvoorbeeld deze site testen of de de poorten ook vanaf internet bereikbaar zijn.

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe Aha bedankt, maar die site geeft ook aan dat deze closed is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als de poort voor Test-NetConnection gesloten is, dan ligt de oorzaak in de applicatie/service op de PC. Als de poort open is voor Test-NetConnection, maar aan WAN-zijde niet, dan kan het aan de firewall van de PC of de modemrouter liggen.

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

ErGroeneveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe Ik heb mijn firewall net aangezet en het werkte meteen! Ik had hem tijdens het debuggen uitgezet omdat ik er vanuit ging dat dat de boosdoener was.

 

Heel erg bedankt voor de tijd en geduld!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is wat vreemd/tegenstrijdig, maar zonder de optie 'Firewall beveiliging' ingeschakeld worden inkomende verbindingen juist geblokkeerd. Fijn om te lezen dat het is opgelost.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als de Firewall uitstaat in het modem werken de Port-Forwarding regels niet. In dat geval weet de modem/router ook niet welke computer moet of kan reageren op een binnenkomend verzoek op een poort. In dat geval kan alleen de modem/router in eerste instantie zelf reageren op de poort. Middels een Port-forwarding regel (= een firewall regel) geef je immers opdracht welke computer kan en mag reageren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Karel. Port forwarding maakt (D)NAT-regels aan, deze hebben in principe niets met de firewall te maken. De laatste moet uiteraard wel inkomend verkeer doorlaten voor de betreffende bestemmingen (IP-adres(sen) en poort(en) binnen LAN). Op consumentenrouters gaat dat automatisch, waardoor port forwarding als één actie gezien kan worden.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@tobiastheebe  schreef:

@Karel. Port forwarding maakt (D)NAT-regels aan, deze hebben in principe niets met de firewall te maken.


Dan verschillen we van mening.

Door een portforwarding regel maak je een Accept regel aan in de firewall voor een of meerder poorten in een bepaalde protocol, source en destination en wel of geen (D)NAT.

Een portforwarding regel is voor mij dus gewoon een Firewall regel die een “gat” in de firewall maakt vanaf het internet naar een specifieke interne doelserver.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic