1
Vraag
2
Reacties
zzz

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Port forwarding van connectbox naar deco m4 nodig?

Sinds het installeren van de Deco M4 krijg ik mijn acces points/besturing via app/wifi van de airco niet meer gekoppeld. Ik vermoed/verwacht dat ik poorten moet open zetten en weet welke. Ik kan echter in de app van Deco en op dit forum of elders niet vinden hoe ik dit moet doen. Bij deco staat een optie die er in de app gewoon niet is en op het internet staat ook niets. Omdat de router in bridge staat, zijn dan alle poorten automatisch open of weet iemand hoe ik de poorten 80, 443 en 8883 kan open zetten?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

staat de Deco M4  in acces point mode ?

voor local netwerk hoef je geen poorten open te zetten

Bekijk in context

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

opgelost. Uiteindelijk lag het aan iets totaal anders. Forwarding is niet meer nodig gelukkig.

p.s.: De customer service van TP Link heeft t subliem opgelost. Zij wisten heel goed waar ze mee bezig waren. Bedankt Ramona!

Jullie ook bedankt community!

Bekijk in context

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

staat de Deco M4  in acces point mode ?

voor local netwerk hoef je geen poorten open te zetten

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat staat ie. Dan is t wellicht toch wat anders. Bedankt, nu kan ik in ieder geval verder.. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe kan de router, welke?, in bridge staan?

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jan, het is een standaard connect box. Er is geen optie in het instellingen menu om 'm in bridge te zetten. Bij de installatie van de deco werd dit trouwens ook niet gevraagd, ook niet op 't papiertje van ziggo zelf dat erbij zat. Zou dit t kunnen oplossen? 

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

O ja, heb trouwens een online poortcheck gedaan en deze gaf aan dat poort 80 gesloten was... 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
zzz wrote:

Hoi Jan, het is een standaard connect box. Er is geen optie in het instellingen menu om 'm in bridge te zetten. Bij de installatie van de deco werd dit trouwens ook niet gevraagd, ook niet op 't papiertje van ziggo zelf dat erbij zat. Zou dit t kunnen oplossen? 

alleen klanten in oud upc gebied kunnen het modem in bridge mode zetten zelf alle andere klanten moeten dit regelen via de klantenservice 

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga ze eens bellen, thnx

worteltje

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt nu waarschijnlijk twee netten. Die van de connect box, en de Deco M4 als client van de connectbox en daarbinnen zijn eigen NAT netwerk. Als de app in hetzelfde netwerk moet zitten en je zelf het M4 netwerk gebruikt, moet je de Airco ook in dat net configureren. Ik zelf heb mijn google wifi in bridge mode gezet (wel achter een eigen router, en connect box in bridge mode). Maar dat is in principe vergelijkbaar.

 

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Update: Op afstand in bridge laten zetten, maar dat leverde weer andere problemen op. De lan poorten werden uitgeschakeld e.a.  Is dus geen oplossing. Toch weer terug laten zetten uit bridge mode en nu eigenlijk terug bij nul. Probeer met port forwarding 80, 443 en 8883 open te zetten, maar dit lukt niet. Ik kan niet uithalen welk ip ik moet aantonen (hij geeft er 3 voor deco en ik kan er maar een gebruiken), de range is te groot als ik 80 tot 8883 in een keer wil doen en ik kan ze niet alledrie los forwarden…

De medewerker van ziggo zei dat ze dit niet op afstand konden doen, dus zit ik weer knel ..

Iemand ideeën of een echte goede instructielink? Die via dit forum te vinden is, dekt de lading niet.

zzz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

opgelost. Uiteindelijk lag het aan iets totaal anders. Forwarding is niet meer nodig gelukkig.

p.s.: De customer service van TP Link heeft t subliem opgelost. Zij wisten heel goed waar ze mee bezig waren. Bedankt Ramona!

Jullie ook bedankt community!

RensDuijsens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is geweldig om te horen.....en de oplossing is?????????

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @RensDuijsens en welkom op de Community! Zo te zien heb je op een wat ouder topic gereageerd. Dat is geen probleem, maar gezien de topicstarter @zzz voor het laatst in januari online is geweest, verwacht ik niet dat de oplossing nog wordt gedeeld. Wie weet zie hij/zij deze tag en gebeurt het alsnog!

Zo niet: vertel, wat is er aan de hand? Deel zoveel mogelijk informatie rondom je apparatuur, thuisnetwerk en ingestelde zaken. We denken graag mee. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic