Hallo Ziggo community,
Het lukt mij niet meer om een poort te openen in mijn Connectbox modem.
Enkele maanden geleden heb ik al eens een port forwarding ingesteld maar helaas lukt het mij niet om er nog één toe te voegen die werkt (screenshot rood omcirkeld).
Ook na het opnieuw opstarten van de modem geen succes.
De eerder ingevoerde port werkt en staat open (screenshot groen omcirkeld).
Mijn instellingen:
Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo en verwijzen mij naar de community.
Ik heb de handleiding van Ziggo geraadpleegd om zo de stappen te doorlopen om een port forwarding in te stellen.
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen.
Bedankt alvast.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zijn de betreffende poorten binnen het LAN wel bereikbaar? Van poorten die alleen naar UDP-verkeer luisteren kan niet worden gecontroleerd of deze bereikbaar zijn en er moet uiteraard een applicatie/service actief zijn die op de poorten luistert.
Met onderstaande PowerShell-commando kun je de bereikbaarheid van poorten die naar TCP of TCP/UDP luisteren, controleren binnen het LAN:
Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.28 -Port 8888
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zijn de betreffende poorten binnen het LAN wel bereikbaar? Van poorten die alleen naar UDP-verkeer luisteren kan niet worden gecontroleerd of deze bereikbaar zijn en er moet uiteraard een applicatie/service actief zijn die op de poorten luistert.
Met onderstaande PowerShell-commando kun je de bereikbaarheid van poorten die naar TCP of TCP/UDP luisteren, controleren binnen het LAN:
Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.28 -Port 8888
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.