Vraag
Reacties
Oplossing
enyarsy
Level 2

Port forwarding - opties ontbreken

Helaas ontbreekt bij mij op dit moment de optie om port forwarding in te stellen op mijn ConnectBox.

Ik had me hierover even ingelezen, en het lijkt erop alsof ik een DS Lite profiel heb (IPv6 opties zijn wel beschikbaar).

Ik dacht dus dat het simpel opgelost zou kunnen worden door mijn verbinding naar Ipv4-only aan te laten passen, echter tot mijn verbazing werd mij door de chatmedewerker verteld dat ik al een IPv4 only verbinding heb. Heb vervolgens een reset van mijn ConnectBox gedaan, echter nog steeds heb ik geen port forwarding opties.

De chatmedewerker heeft vervolgens voorgesteld om mijn vraag hier in de community te stellen.

Is hier iemand die mij verder zou kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hallo @enyarsy,

 

Welkom op de Ziggo Community. Goede analyse van Bert en Tobiastheebe! Op je Connectbox is IPv6 DS Lite actief. Je hebt dus enkel een IPv6 adres. IPv4 deel je met andere klanten via een zogenaamde AFTR-server. IPv4 is nog niet direct beschikbaar op je modem en dit is dan ook de reden dat je geen port forwarding kan instellen. 

 

Ik regel dat wel beschikking krijgt over IPv4. Daarmee zetten we dan straks IPv6 uit. 

 

 

 

 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @enyarsy,

Even een seintje vanaf deze kant! We moesten in deze situatie twee handelingen uitvoeren om het profiel op je modem te configureren naar IPv4 Only. De tweede handeling heb ik zojuist uitgevoerd en binnen nu en maximaal 24 uur beschikt jouw modem over IPv4 Only 🙂

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, mogelijk vandaag al in dit geval.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en de nodige acties uitvoeren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je via bijvoorbeeld ipinfo.io willen controleren wat jouw publieke IPv4-adres is? Je hoeft het niet in het geheel hier te vermelden. Als het IP-adres met 213.127 begint, dan is DS-Lite nog steeds actief.

0 Kudos
enyarsy
Level 2
Topicstarter

Begint idd met 213.127. Dus zoals ik al had verwacht is DS Lite nog actief, echter geeft de Ziggo Medewerker wel aan dat zij niets anders in kan stellen omdat ik al op IPv4-only sta.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk is de opdracht voor de nieuwe provisioning mode nog niet op het modem aangekomen, dit kan tot 24 uur duren en zorgt ervoor dat het modem zichzelf opnieuw opstart. Wanneer heb je IPv4 Only aangevraagd bij de klantenservice?

0 Kudos
enyarsy
Level 2
Topicstarter

Ik heb het nooit aangevraagd, wilde ik dus zojuist wel doen maar kreeg toen het antwoord dat ik al op IPv4-only stond en men mij via de chat niet verder koon helpen want alle instellingen stonden al op IPv4-only

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval zal een moderator even moeten meekijken. Zie het bericht van Bert bovenaan in dit topic.

0 Kudos
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hallo @enyarsy,

 

Welkom op de Ziggo Community. Goede analyse van Bert en Tobiastheebe! Op je Connectbox is IPv6 DS Lite actief. Je hebt dus enkel een IPv6 adres. IPv4 deel je met andere klanten via een zogenaamde AFTR-server. IPv4 is nog niet direct beschikbaar op je modem en dit is dan ook de reden dat je geen port forwarding kan instellen. 

 

Ik regel dat wel beschikking krijgt over IPv4. Daarmee zetten we dan straks IPv6 uit. 

 

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @enyarsy,

Even een seintje vanaf deze kant! We moesten in deze situatie twee handelingen uitvoeren om het profiel op je modem te configureren naar IPv4 Only. De tweede handeling heb ik zojuist uitgevoerd en binnen nu en maximaal 24 uur beschikt jouw modem over IPv4 Only 🙂

 

enyarsy
Level 2
Topicstarter

Helemaal top, inmiddels werkt alles naar behoren! Bedankt @tobiastheebe , @Folkert en @Cecilia voor jullie ondersteuning!