1
Vraag
2
Reacties
sixty_seven

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen Connectbox)

Op zich wordt port forwarding helder omschreven maar waar vind ik de lokale begin- en eindpoort en de externe begin- en eindpoort van mijn smart wifi box in onderstaand verhaal?

 

Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Als de bel binnenshuis nog niet naar behoren werkt, dan heeft het geen zin om port forwarding te configureren. De bel moet de server van Eufy kunnen bereiken om notificaties naar te sturen t.b.v. de app, daarvoor is geen port forwarding nodig. Ik heb geen ervaring met de producten van Eufy en adviseer je om de installatie opnieuw te doorlopen m.b.v. de handleiding.

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Waarvoor wil je port forwarding gebruiken?

 

De externe poort(en) kun je gelijk houden aan de interne poort(en), maar kun je ook aanpassen om kans op misbruik door derden iets te verkleinen. De interne poort(en) die je moet instellen, hangt af van welke applicatie je buitenshuis bereikbaar wilt maken en hoe die applicatie is ingesteld.

sixty_seven
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi Tobias,

 

Ik wil mijn Eufy video deurbel aansluiten op het internet; ik zie dat deze met het wifi netwerk is verbonden maar verder werkt ie niet. Het hoorde dat ik een poort moest openzetten oid 

Kingdorp

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Vaak wordt er een poort opengezet, om van buitenaf toegang te krijgen tot het netwerk op een bepaald protocol. Bijvoorbeeld inloggen op je computer of server. Wanneer deze poorten dicht zitten, krijg je geen toegang tot deze systemen. Bij de camera zou ik mij kunnen voorstellen dat je de beelden buiten je netwerk zou willen bekijken, maar tegenwoordig gaat daat ook vaak via een app van de leverancier van het apparaat. 

Kingdorp

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Heb je een deurbel die op een beltransformator aangesloten zit? En zo ja, krijgt de camera genoeg stroom om de installatie af te ronden? Hoe meer technische details hoe beter we je kunnen helpen! 

sixty_seven
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nee de deurbel heeft een oplaadbare batterij. Via de app is de setup gelukt, maar als ik op de bel druk, ontvang ik geen signaal in de app op mij iphone of de gong in de gang

sixty_seven
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik de bel bij Verbonden apparaten staan in de connect box (IP address en MAC addres). 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Als de bel binnenshuis nog niet naar behoren werkt, dan heeft het geen zin om port forwarding te configureren. De bel moet de server van Eufy kunnen bereiken om notificaties naar te sturen t.b.v. de app, daarvoor is geen port forwarding nodig. Ik heb geen ervaring met de producten van Eufy en adviseer je om de installatie opnieuw te doorlopen m.b.v. de handleiding.

sixty_seven
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ok, thnx probeer ik dat!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @sixty_seven en een warm welkom op de Community,

Zo te lezen zijn er al een boel goede tips gegeven door de hier aanwezige experts. We zijn erg benieuwd of het gelukt is om Port Forwarding ingesteld te krijgen op het SmartWifi modem. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@sixty_seven Is het nog gelukt om het probleem op te lossen met de tips die hier gegeven zijn? We horen graag of wij jou verder kunnen helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic