Vraag
Reacties
Oplossing
Tonv2
Level 1

Port forwarding op een Ubee EVW3200

Ik wil porten forwarden bij de Ubee EVW3200 daarbij moet ik een external IP adress invullen. Ik weet dit adress niet en daarbij kan mijn cloud provider dit continue wijzigen. Hoe kan dit omzeilt worden? Het invullen van een external IP vind ik niet erg logisch. Zie ook de bijgevoegde printscreen
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh
Oud Community-lid
Het external Ip op 0.0.0.0 laten staan.
Je kunt daar wel iets invullen, maar dan beperk je toegang tot dat ene Ip in de buitenwereld.
Kan bv zinvol zijn als je alleen zelf toegang wilt hebben vanaf een plek in de buitenwereld, waarvan je het Ip kent.
Gr Han

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi Tonv2, welkom op de Ziggo Community! Leuk dat je ons gevonden hebt!

hanh, heb jij misschien het verlossende antwoord voor Tonv2?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Het external Ip op 0.0.0.0 laten staan.
Je kunt daar wel iets invullen, maar dan beperk je toegang tot dat ene Ip in de buitenwereld.
Kan bv zinvol zijn als je alleen zelf toegang wilt hebben vanaf een plek in de buitenwereld, waarvan je het Ip kent.
Gr Han
0 Kudos
Ga naar reactie
hanh
Oud Community-lid
Kim Ziggo
Nou, dit was een inkoppertje. Dit Topic had ik eerder niet gezien, anders .......
Verder een verlaat welkom en een goed 2019.
Han
0 Kudos
Tonv2
Level 1
Topicstarter
het lijkt idd een inkoppertje, maar het werkt toch niet. Ik probeer een KAKU ICS 2000 te gebruiken vanuit de cloud. Volgens hun support afdeling moet dan poort 21 TCP open staan en poort 2013 UDP. De eerste voor FTP en de laatste voor een cloud toegang. Als ik dit gebruik met de high instelling van de firewall dan kan ik de ICS niet benaderen buiten mijn netwerk.
0 Kudos
Gusto
Level 7
Een apparaat waar poort 21 TCP open moet staan, zou ik direct weggooien.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
En Firewall op LOW? Als dat er is tenminste.

Trouwens: zonder Port Forwards en UPnP aan. Wat gebeurt er dan?

Han
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hé Tonv2, hoe staat het er voor? Ben je er nog uitgekomen met de antwoorden van onze communityleden?
0 Kudos