1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mario1955

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port forwarding op de Connectbox: Ik zie andere opties

**Moderator edit: Zie je ook andere opties bij punt 10 of mis je zelfs enkele opties? Dan is de kans groot dat je IPv6 nog actief hebt staan. Om te kunnen portforwarden is een IPv4-only verbinding nodig. Start hiervoor je eigen topic of neem contact op om dit aan te laten passen**

 

Dit is het antwoord wat Jesse gaf. Maar bij mij krijg ik bij punt 10 hele andere velden te zien. Wie kan mij verder helpen, ik heb het modem nu 2 weken dus vrij nieuw?

Deze instructie is onderdeel van dit topic. Hier leg ik jullie uit hoe je een port forward instelt op je Connectbox.

We gaan het apparaat waar je poorten naar wilt openzetten eerst een vast IP-adres toewijzen, om zo vervolgens de relevante forwards in te stellen.

1. Benader het wifi-modem via http://192.168.178.1/
2. Log in met je wachtwoord. Deze staat onderop de Connectbox vermeld als Settings password.
3. Ga nu naar Geavanceerde Instellingen in de verticale menubalk
4. Klik op DHCP
5. Scroll naar Gereserveerde IP-adressen

Je ziet nu een overzicht van de verbonden apparaten met het MAC-adres en het toegewezen IP-adres. We willen dat het betreffende apparaat altijd hetzelfde IP-adres houdt, dus deze gaan we reserveren. In dit voorbeeld willen we apparaat T135040 een vast IP-adres geven.

6. Klik op het bolletje voor de regel met het apparaat waar jij een forward voor wilt instellen. De gegevens onder het overzicht worden nu ingevuld met de juiste gegevens zoals het MAC-adres en het IP-adres.




7. Klik op Voeg filterregel toe en noteer het toegewezen IP-adres.

In dit voorbeeld is dat dus 192.168.0.110. Iedere keer wanneer apparaat T135040 opstart, zal deze nu dit als IP-adres toegewezen krijgen.

8. Ga in de verticale menubalk nu naar Beveiliging en klik vervolgens op Port forwarding.
9. Klik op Voeg nieuwe regel toe




10. Vul nu de onderstaande velden in.

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.

11. Klik op Voeg filterregel toe.

Gefeliciteerd! De forward is nu ingesteld. 🙂
De gewenste poort staat nu open naar jouw apparaat.
Start eventueel jouw apparaat en de modem opnieuw op wanneer de forward niet direct werkt.

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Waarschijnlijk heb je ipv6 op je box .

http://ipv6-test.com

Vraag even aan de helpdesk of ze dit uit willen zetten.
Flitspuit

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb heb jij poort 53 open gekregen. Ik krijg steeds het bericht dat het vanwege veiligheid niet open kan
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dit zijn lijkt me de gesloten poorten. De rest moet gewoon werken.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/welke-poorten-zijn-gesloten-op-een-connect-box-29422#post293624

Be rt schreef:
In oud Ziggo gebied zijn de volgende blokkades van toepassing voor zover ik nu weet:

25: Geblokkeerd voor verkeer met een andere destination dan de Ziggo SMTP server (geldt alleen voor oud-Ziggo gebied) **Mod-edit (Mark) ** Deze blokkade geldt inmiddels ook in oud-UPC gebied
135: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
136: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
137: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
138: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
139: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
445: Geblokkeerd voor TCP verkeer
520: Geblokkeerd voor UDP verkeer
Flitspuit

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelfs contact gehad met ziggo hierover en ze zeggen aan hun end alles goed is en dat contact moet opnemen met microsoft
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mario1955
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is het screenshot in de bijlage.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat is duidelijk. Je moet Port Forwarding kiezen in stap 8.
Dat kan niet bij jou. Daar gaat het dus mis.
Je hebt IPv6 DS-Lite Firmware. Zie ook mijn eerdere reaktie hierover.

Mario kan stap 8 uitvoeren: klik op Port Forwarding in het Menu Beveiliging.........
Dat kan niet bij IPv6 DS-Lite Firmware, want Port Forwarding ontbreekt dan als keuzemogelijkheid. Mario heeft dus geen DS-Lite.

Dat heb je dus wel.

Vraag Ziggo dit te wijzigen in IPv4 Firmware en het komt goed.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Je kunt ook wachten tot hier een Ziggo Community Moderator langskomt.
Die kan dit ook voor je regelen.

Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Mario1955 . Goed dat je je vraag hier neerlegt!
Is het inmiddels gelukt? 🙂
Mario1955
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Lycke. Nee nog niet, ik heb gisteren wel IP6v laten uitzetten en nu heb ik wel meer mogelijkheden ga het straks nog even verder uitproberen.
Mario1955
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In het voorbeeld staat onder nummer 10 Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Hoe kom je hieraan want ik kan het nergens vinden.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nog een keer 2020.
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Probeer je ook een beetje in te lezen, een beetje basiskennis is nooit weg.


https://www.google.nl/search?q=port+forwarding+beginners&hl=nl&lr=lang_nl
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic