1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dennisbaars

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Port forwarding niet mogelijk: IPv4?

Goedenavond,

 

Ik zou graag mijn router dusdanig kunnen instellen dat ik bepaalde poorten open kan zetten. Ik begreep dat dit niet mogelijk is als deze IPv6 is ingesteld ? Kan iemand dit voor mij aanpassen naar IPv4 ? 

Ik hoor het graag.

 

groetjes Dennis

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dennisbaars
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn gegevens zijn ingevuld, is het een instelling om dit openbaar te maken ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dennisbaars je kunt ook Full Dual Stack hebben met IPv6 en ook poort forward in stellen is dan mogelijk.

 

Zie je deze mogelijkheden in je modem?

 

Bert_0-1634757151275.png

 

Dennisbaars
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb alleen de bovenste drie opties.

 

Firewall

MAC-Filtering

IP- en Poortfiltering

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dennisbaars  schreef:

Mijn gegevens zijn ingevuld, is het een instelling om dit openbaar te maken ?


Deze zijn niet openbaar te zien, Ziggo moderators kunnen die wel zien, zij kunnen dan gelijk de juiste gegevens erbij pakken.

Dennisbaars
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Bert! Dan wacht ik even af tot een van de moderators dit voor mij oppakt. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Dennisbaars
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Ik help je met alle liefde om het modem te configureren naar IPv4 Only, zodat jij gebruik kan maken van portforwarding. Ik moet hiervoor 2 handelingen uitvoeren. De eerste handeling heb ik zojuist uitgevoerd. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw opstart 🙂 Zodra deze handeling is verwerkt, dan kan ik het juiste profiel op je modem zetten. Uiteraard geef ik je een seintje als ik dit heb gedaan! 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

En bij deze het seintje @Dennisbaars. Ik heb stap 2 uitgevoerd en het profiel op je modem geconfigureerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt 🙂 Je kunt dan naar hartenlust de gewenste forwards instellen 🙂

Dennisbaars
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Je bent geweldig! Ik ga het vanavond even proberen. Bedankt in ieder geval! 😁

vfc

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi,

I have the exact same problem, could you please configure my modem for IPv4 Only as well?

Thanks in advance

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@vfc 

This is a customer help customer forum where Ziggo moderators/employees, they have Ziggo in front of their name, usually drop by in every topic within one working day.


Make sure that your zip code and house number are in your Ziggo community profile, they cannot be seen publicly, so the correct information can be obtained immediately.


After clicking on the link below, scroll down on the next page: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ofcourse we can arrange this for you @vfc. I just configured the profile of your modem to IPv4 Only. This will be processed within max. 24 hours. 

vfc

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks a lot @Cecilia , I see I can now configure my IPv4 port forwarding rules.

Is there any possibility to have both IPv4 and IPv6 enabled at the same time?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@vfc You're welcome! I'm glad that you're able to configure the IPV4 forwarding rules since the modemprofile has been changed from IPV6 DS Lite to IPV4 only. In regards to your last question, unfortunately we are unable to enable bot IPV4 and IPV6 on the modem profile. 

rvukovic

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem.
Kan iemand dit voor mij aanpassen naar IPv4 ? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@rvukovic Goed dat jij dit ook aangeeft via dit topic! Ik heb ook voor jou een verzoek ingediend om je modemprofiel om te zetten naar IPV4. Binnen nu en uitelrijk 24 uur moet het omgezet zijn op je modem. Mogelijk dat je het modem nog even moet herstarten.

vfc

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi again, would it be possible to switch my profile back toIPV6 DS Lite?

Sorry for this

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mostly not once switched to ipv4 there is no way back

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi there @vfc! I have removed the IPv4 rule for you and it should switch back to your previous IPv6 rule within several hours. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic