Vraag
Reacties
Oplossing
Muller_n
Level 1

Port forwarding niet beschikbaar op Connectbox

Ik wil een server hosten vanaf mijn pc en wil daar poorten voor openen. Ik zou daarom graag mijn router als ipv4 willen gebruiken zodat ik port forwarding kan gebruiken.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Muller_n 
Jouw modem stond inderdaad ingesteld op IPv6 DS Lite. Met deze techniek is de optie portforwarding dus niet beschikbaar. Ik heb het profiel op je modem geforceerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en 24 uur verwerkt. Je kunt dan gelijk aan de slag met het instellen van de forwards voor het hosten van jouw server. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Muller_n 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Check! Op het moment dat je modem is ingesteld op IPv6 DS Lite, dan heb je niet de mogelijkheid om portforwarding in te stellen. We kunnen je modem dan forceren naar een IPv4 Only profiel, zodat je wel de mogelijkheid hebt om forwards in te stellen. Helaas kon ik geen kijkje achter de schermen nemen, aangezien je geen adresgegevens hebt ingevuld in je Community profiel. Wil je deze gegevens aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik voor je aan de slag. 

0 Kudos
Muller_n
Level 1
Topicstarter
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @Muller_n 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Check! Op het moment dat je modem is ingesteld op IPv6 DS Lite, dan heb je niet de mogelijkheid om portforwarding in te stellen. We kunnen je modem dan forceren naar een IPv4 Only profiel, zodat je wel de mogelijkheid hebt om forwards in te stellen. Helaas kon ik geen kijkje achter de schermen nemen, aangezien je geen adresgegevens hebt ingevuld in je Community profiel. Wil je deze gegevens aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Hi, bedankt voor de reactie. Ik heb de adresgegevens ingevuld. Als het mogelijk is zou ik ipv6 graag veranderen naar ipv4.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Muller_n 
Jouw modem stond inderdaad ingesteld op IPv6 DS Lite. Met deze techniek is de optie portforwarding dus niet beschikbaar. Ik heb het profiel op je modem geforceerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en 24 uur verwerkt. Je kunt dan gelijk aan de slag met het instellen van de forwards voor het hosten van jouw server.