1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mueller

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding lukt niet

Hey allemaal,

 

Ik heb een probleem met port forwarding.

Ik krijg met geen mogelijkheid een poort open gezet.

Volgende dingen heb ik al allemaal geprobeerd:

  • Port forwarding
  • Modem reset
  • Firewall en anti virus uit
  • In en uitgaande regel toegevoegd in firewall
  • Meerdere poorten geprobeerd
  • Ziggo gebeld met de vraag of zij ipv6 konden uitzetten.
  • DMZ geprobeerd

Nu hebben ze mij telefonisch verteld dat zij ipv6 zouden uitzetten want daar zou het aan kunnen liggen.

Na 2 keer gebeld te hebben stond ipv6 nog steeds aan..

Nu kreeg ik in de chat bij ziggo te horen dat het niet mogelijk zou zijn om mijn modem op ipv4 only te zetten omdat ik in een verkeerde regio zit. Dus ik zit in een regio van upc en niet in ziggo...

 

Nu is mijn vraag dus: is het mogelijk om op een andere manier mijn modem op ipv4 only te zetten zodat mijn port forwarding het weer doet?

Moet ik nu een ander modem kopen of zelfs van provider wisselen?

 

 

Bedankt alvast,

Fabian Müller

Uitgelicht
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Reacties
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

IPv4 Only is juist in voormalig UPC-gebied een veelgebruikt profiel, omdat bij DS-Lite verschillende opties, waaronder port forwarding en DMZ (1:1 NAT) niet beschikbaar zijn.

 

Als de pagina's 'Port forwarding' en 'DMZ' zichtbaar zijn, dan is het profiel niet het probleem, dat is dan al IPv4 Only of (heel misschien) Full Dual-Stack, ik las laatst dat dit beschikbaar begint te komen in voormalig UPC-gebied.

 

Het is niet nodig om een eigen router aan te schaffen of van provider te wisselen, port forwarding werkt prima op het SmartWifi modem (voorheen Connect Box) in voormalig UPC-gebied, ik maak er zelf gebruik van.

 

Kun je meer info geven over waarvoor je port forwarding wilt gebruiken en hoe je hebt vastgesteld dat dit niet werkt? Kun je de applicatie/service wel bereiken binnen het LAN, via een ander apparaat?

5 Reacties 5
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ipv4 only kan niet in fupc gebied inderdaad. optie zou dan dus helaas zijn een ander modem kopen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

IPv4 Only is juist in voormalig UPC-gebied een veelgebruikt profiel, omdat bij DS-Lite verschillende opties, waaronder port forwarding en DMZ (1:1 NAT) niet beschikbaar zijn.

 

Als de pagina's 'Port forwarding' en 'DMZ' zichtbaar zijn, dan is het profiel niet het probleem, dat is dan al IPv4 Only of (heel misschien) Full Dual-Stack, ik las laatst dat dit beschikbaar begint te komen in voormalig UPC-gebied.

 

Het is niet nodig om een eigen router aan te schaffen of van provider te wisselen, port forwarding werkt prima op het SmartWifi modem (voorheen Connect Box) in voormalig UPC-gebied, ik maak er zelf gebruik van.

 

Kun je meer info geven over waarvoor je port forwarding wilt gebruiken en hoe je hebt vastgesteld dat dit niet werkt? Kun je de applicatie/service wel bereiken binnen het LAN, via een ander apparaat?

Mueller
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Ik zie de optie port forwarding gewoon en kan ook een poort instellen.

Het probleem is dat als ik op verschillende manieren probeer om te checken of de poort open is, overal komt te staan dat de port closed is. Zowel op internet als met telnet of nmap krijg ik elke keer te zien dat de poorten closed zijn.

 

Ik heb nog het connect box modem dus die witte.

 

Ik ben bezig om een eigen blockchain met cryptovaluta op te zetten en daar werk ik met 2 servers die via vultr lopen.

Hiervoor moet ik meerdere poorten open hebben om op de servers verschillende dingen in te stellen etc.

 

Vroeger speelde ik wel een runescape of wow private servers en toen lukte dat wel met port forwarding.

Nu lukt het helaas niet meer ongeacht wat ik probeer...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb geen ervaring met dit soort applicaties. Moeten de servers verbinding kunnen maken met een PC/server in jouw LAN? Alleen voor inkomend verkeer is port forwarding nodig.

 

Houd er rekening mee dat alleen gecontroleerd kan worden of een poort 'open' of 'closed' is als deze luistert naar TCP of TCP/UDP.

 

Zorg ervoor dat UPnP is uitgeschakeld en dat er geen door UPnP aangemaakte regels meer aanwezig zijn.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Mueller
Is het nog gelukt met de laatste tips van @tobiastheebe ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic