Vraag
Reacties
Oplossing
J.L
Level 2

Port forwarding lukt niet i.c.m. Jellyfin server

Goede middag allemaal, ik zou graag om jullie hulp willen vragen aangezien ik er niet meer uit kom.

 

Ik heb al sinds een langere tijd ziggo aangezien ik hier gewoon de beste ervaringen mee heb en ik op me zelf ging.

nu ben ik een Jellyfin server aan het bouwen. ik heb de server geprobeerd te port forwarden en daar kom ik in de problemen terwijl ik volgens mij niks verkeerds heb gedaan, heb ook vroeger toen ik thuis woonde gewoon meerdere keren via ziggo gepoortforward dus weet hoe het moet en heb het stapje voor stapje uitgevoerd,

(Ip Gereserveerd voor de zekerheid) en op poort 9000 gepoortforward ja ik heb de poort op jellyfin ook veranderd. nu is mij bekend dat er meerdere mensen zijn die hier last van hebben na wat lezen door forums en threads zijn hier mensen bekend mee of hebben dit zelf gehad en opgelost hoor graag heb een heel serverrack gehaald om me thuis netwerk beetje goed te krijgen en zou zonde zijn als zo iets als poortforwarden het weer onmoglijkmaakt nogmaals hoor graag 

Gr. J

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J.L
Level 2
Topicstarter

het is gelukt de tips hebben geholpen ik was aan het kijken naar het verkeerde ip zou er een mogelijkheid zijn om deze posts te verwijderen? hoor graag iets terug

Bekijk in context

0 Kudos
Uitgelicht
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik kan ook probleemloos verbinden. Port forwarding werkt dus naar behoren. (Ik weet dat het IPv4-adres al gedeeld is, maar voor de goede orde toch maar onherkenbaar gemaakt.)

 

Test-NetConnection -ComputerName 84.26.x.y -Port 9000

ComputerName : 84.26.x.y
RemoteAddress : 84.26.x.y
RemotePort : 9000
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
TcpTestSucceeded : True

0 Kudos
19 Reacties 19
J.L
Level 2
Topicstarter

(Het gaat hier om de Connect box)

0 Kudos
Random
Level 16

Als je een heel server rack hebt gekocht en van plan bent om dat vol te zetten is het misschien ook een idee om die Ziggo router te ditchen en voor een eigen router te gaan?

Misschien pfSense een ideetje?

 

- Is je server lokaal wél te bereiken op die specifieke poort?

- Hoe test je of je server aan de buitenkant van je router bereikbaar is?

 

Ik ken zelf die Jellyfin server niet maar op hun website staan een hoop andere poorten die je open moet hebben om de diverse services te bereiken.

 

https://jellyfin.org/docs/general/networking/

 

J.L
Level 2
Topicstarter

Goede middag Random bedankt voor je snelle reactie,

ik ben zeker nog van plan om pfsense router te bouwen.

ik heb een poort check online gedaan en vrienden gevraagd om te kijken of ze konden verbinden.

ik zag dat meer mensen problemen met de connect box hadden en het probleemk poortforwarding

ik heb de orginele poort ook geprobeerd dit was volgensmij :8096 dit werkte ook niet.

heb dit ook met meerdere servers niet alleen jellyfin bijvoorbeeld ook een server voor een game werkt ook niet als ik het poortfoorward hoor graag meer en nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

Random
Level 16

Stel in de router de firewall instellingen eens in zoals onderstaand plaatje.

En check of UPnP uit staat.

En test dan weer eens.

Random_0-1698242974769.png

 

 

0 Kudos
J.L
Level 2
Topicstarter

Ik heb UPnP uit staan en alleen firewall beveiliging voor IPv4 en IPv6 aan staan maar nog geen verschil ook heb ik de modem nog een x gereset en portforwarding toegevoegd met een gereserveerd ip 

0 Kudos
Random
Level 16

Ik neem aan dat Jellyfin op je lokaal netwerk (thuisnetwerk) wel bereikbaar is?

Heb je dat getest?

 

0 Kudos
Random
Level 16

Kan je op de Jellyfin server op de console inloggen?

Als dat kan check dan eens op welke poorten word geluisterd.

sudo ss -tulpn | grep LISTEN
0 Kudos
J.L
Level 2
Topicstarter

jellyfin op lokaal netwerk doet het gewoon heb echt het probleem dat het niet vanaf buiten af bereikt kan worden

0 Kudos
Random
Level 16

Dan weet ik het even niet meer.

Misschien dat @tobiastheebe  nog iets kan bedenken?

 

Ik heb ook allerlei andere community posts zitten bekijken

https://www.google.com/search?q=site:community.ziggo.nl+"port+forwarding"+portforwarding+"Opgelost:"...

 

Bij deze was het plotseling opgelost.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Portforwarding-werkt-niet/td-p/1063556

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je de webinterface of SmartWifi web gebruikt om port forwarding in te stellen? Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding rule(s)?

0 Kudos
J.L
Level 2
Topicstarter

Hier een aantal screenshots van hoe het ingesteld staatKnipsel4.PNGKnipsel3.PNGKnipsel2.PNGKnipsel.PNG

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De instellingen zien er goed uit. Wat geeft deze site aan voor jouw externe IPv4-adres (is automatisch ingevuld) en poort 9000? Kun je tevens de uitvoer van onderstaande PowerShell-commando plaatsen?

 

Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.61 -Port 9000

0 Kudos
J.L
Level 2
Topicstarter

ik gebruik de webinterface.

Verder lokaal kom ik overal bij maar extern kan er niet verbonden worden.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je moet het externe IPv4-adres (84.26.x.y) laten staan op de testsite. Via internet kan uiteraard niet direct met het interne IP-adres verbinden worden.

0 Kudos
tregbe
Level 8

Ik zie:

[~] # curl -v 84.26.00.00:9000
* Rebuilt URL to: 84.26.00.00:9000/
* Trying 84.26.00.00...
* Connected to 84.26.00.00 (84.26.00.00) port 9000 (#0)
> GET / HTTP/1.1
> Host: 84.26.00.00:9000
> User-Agent: curl/7.43.0
> Accept: */*
>
< HTTP/1.1 302 Found
< Content-Length: 0
< Date: Wed, 25 Oct 2023 18:00:46 GMT
< Server: Kestrel
< Location: /web/index.html
<
* Connection #0 to host 84.26.00.00 left intact

 

** Edit: Ipaddr change

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik kan ook probleemloos verbinden. Port forwarding werkt dus naar behoren. (Ik weet dat het IPv4-adres al gedeeld is, maar voor de goede orde toch maar onherkenbaar gemaakt.)

 

Test-NetConnection -ComputerName 84.26.x.y -Port 9000

ComputerName : 84.26.x.y
RemoteAddress : 84.26.x.y
RemotePort : 9000
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
TcpTestSucceeded : True

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@J.L Is het inmiddels gelukt met de nodige tips van @tobiastheebe @Random en @tregbe? We zijn benieuwd.

0 Kudos
J.L
Level 2
Topicstarter

het is gelukt de tips hebben geholpen ik was aan het kijken naar het verkeerde ip zou er een mogelijkheid zijn om deze posts te verwijderen? hoor graag iets terug

0 Kudos
tregbe
Level 8

@J.L  Volgens mij zijn er geen (bruikbare) publieke IP adressen meer in de posts aanwezig. Alleen nog lokale adressen. Als referentie zou ik alle posts laten staan. 

0 Kudos