Goede middag allemaal, ik zou graag om jullie hulp willen vragen aangezien ik er niet meer uit kom.
Ik heb al sinds een langere tijd ziggo aangezien ik hier gewoon de beste ervaringen mee heb en ik op me zelf ging.
nu ben ik een Jellyfin server aan het bouwen. ik heb de server geprobeerd te port forwarden en daar kom ik in de problemen terwijl ik volgens mij niks verkeerds heb gedaan, heb ook vroeger toen ik thuis woonde gewoon meerdere keren via ziggo gepoortforward dus weet hoe het moet en heb het stapje voor stapje uitgevoerd,
(Ip Gereserveerd voor de zekerheid) en op poort 9000 gepoortforward ja ik heb de poort op jellyfin ook veranderd. nu is mij bekend dat er meerdere mensen zijn die hier last van hebben na wat lezen door forums en threads zijn hier mensen bekend mee of hebben dit zelf gehad en opgelost hoor graag heb een heel serverrack gehaald om me thuis netwerk beetje goed te krijgen en zou zonde zijn als zo iets als poortforwarden het weer onmoglijkmaakt nogmaals hoor graag
Gr. J
Opgelost! Ga naar oplossing.
het is gelukt de tips hebben geholpen ik was aan het kijken naar het verkeerde ip zou er een mogelijkheid zijn om deze posts te verwijderen? hoor graag iets terug
Ik kan ook probleemloos verbinden. Port forwarding werkt dus naar behoren. (Ik weet dat het IPv4-adres al gedeeld is, maar voor de goede orde toch maar onherkenbaar gemaakt.)
Test-NetConnection -ComputerName 84.26.x.y -Port 9000
ComputerName : 84.26.x.y
RemoteAddress : 84.26.x.y
RemotePort : 9000
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
TcpTestSucceeded : True
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
(Het gaat hier om de Connect box)
Als je een heel server rack hebt gekocht en van plan bent om dat vol te zetten is het misschien ook een idee om die Ziggo router te ditchen en voor een eigen router te gaan?
Misschien pfSense een ideetje?
- Is je server lokaal wél te bereiken op die specifieke poort?
- Hoe test je of je server aan de buitenkant van je router bereikbaar is?
Ik ken zelf die Jellyfin server niet maar op hun website staan een hoop andere poorten die je open moet hebben om de diverse services te bereiken.
https://jellyfin.org/docs/general/networking/
Goede middag Random bedankt voor je snelle reactie,
ik ben zeker nog van plan om pfsense router te bouwen.
ik heb een poort check online gedaan en vrienden gevraagd om te kijken of ze konden verbinden.
ik zag dat meer mensen problemen met de connect box hadden en het probleemk poortforwarding
ik heb de orginele poort ook geprobeerd dit was volgensmij :8096 dit werkte ook niet.
heb dit ook met meerdere servers niet alleen jellyfin bijvoorbeeld ook een server voor een game werkt ook niet als ik het poortfoorward hoor graag meer en nogmaals bedankt voor de snelle reactie.
Stel in de router de firewall instellingen eens in zoals onderstaand plaatje.
En check of UPnP uit staat.
En test dan weer eens.
Ik heb UPnP uit staan en alleen firewall beveiliging voor IPv4 en IPv6 aan staan maar nog geen verschil ook heb ik de modem nog een x gereset en portforwarding toegevoegd met een gereserveerd ip
Ik neem aan dat Jellyfin op je lokaal netwerk (thuisnetwerk) wel bereikbaar is?
Heb je dat getest?
Kan je op de Jellyfin server op de console inloggen?
Als dat kan check dan eens op welke poorten word geluisterd.
sudo ss -tulpn | grep LISTEN
jellyfin op lokaal netwerk doet het gewoon heb echt het probleem dat het niet vanaf buiten af bereikt kan worden
Dan weet ik het even niet meer.
Misschien dat @tobiastheebe nog iets kan bedenken?
Ik heb ook allerlei andere community posts zitten bekijken
Bij deze was het plotseling opgelost.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Portforwarding-werkt-niet/td-p/1063556
Heb je de webinterface of SmartWifi web gebruikt om port forwarding in te stellen? Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding rule(s)?
Hier een aantal screenshots van hoe het ingesteld staat
De instellingen zien er goed uit. Wat geeft deze site aan voor jouw externe IPv4-adres (is automatisch ingevuld) en poort 9000? Kun je tevens de uitvoer van onderstaande PowerShell-commando plaatsen?
Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.61 -Port 9000
ik gebruik de webinterface.
Verder lokaal kom ik overal bij maar extern kan er niet verbonden worden.
Je moet het externe IPv4-adres (84.26.x.y) laten staan op de testsite. Via internet kan uiteraard niet direct met het interne IP-adres verbinden worden.
Ik zie:
[~] # curl -v 84.26.00.00:9000
* Rebuilt URL to: 84.26.00.00:9000/
* Trying 84.26.00.00...
* Connected to 84.26.00.00 (84.26.00.00) port 9000 (#0)
> GET / HTTP/1.1
> Host: 84.26.00.00:9000
> User-Agent: curl/7.43.0
> Accept: */*
>
< HTTP/1.1 302 Found
< Content-Length: 0
< Date: Wed, 25 Oct 2023 18:00:46 GMT
< Server: Kestrel
< Location: /web/index.html
<
* Connection #0 to host 84.26.00.00 left intact
** Edit: Ipaddr change
Ik kan ook probleemloos verbinden. Port forwarding werkt dus naar behoren. (Ik weet dat het IPv4-adres al gedeeld is, maar voor de goede orde toch maar onherkenbaar gemaakt.)
Test-NetConnection -ComputerName 84.26.x.y -Port 9000
ComputerName : 84.26.x.y
RemoteAddress : 84.26.x.y
RemotePort : 9000
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.1.101
TcpTestSucceeded : True
@J.L Is het inmiddels gelukt met de nodige tips van @tobiastheebe @Random en @tregbe? We zijn benieuwd.
het is gelukt de tips hebben geholpen ik was aan het kijken naar het verkeerde ip zou er een mogelijkheid zijn om deze posts te verwijderen? hoor graag iets terug
@J.L Volgens mij zijn er geen (bruikbare) publieke IP adressen meer in de posts aanwezig. Alleen nog lokale adressen. Als referentie zou ik alle posts laten staan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.