1
Vraag
2
Reacties
ArmandLinkens

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding inschakelen

Beste,

 

ik wil graag port forwarding inschakelen. Kunt u mijn profiel omzetten naar IPv4?

 

Alvast dank,

Armand Linkens

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@ArmandLinkens Vreemd genoeg is de juiste productregel nog niet actief, nadat er 2 keer een actie is uitgevoerd om deze toe te voegen. In dit geval ontkom ik er niet aan om het via een andere afdeling te laten inregelen. Het spijt me dat het nog langer duurt, maar je hoort van me zodra ik een terugkoppeling heb. 

Bekijk in context

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@ArmandLinkens Goed nieuws! Mijn verzoek is inmiddels opgepakt en de IPv4 regel staat naast je IPv6 regel actief. Je modem is inmiddels dus uitgerust met een IPv4 adres. Dit betekent dat je vanaf heden kunt portforwarden.

Mocht het nog niet lukken, reset dan je modem even door deze 1 minuut stroomloos te maken. Bij vragen of problemen horen we graag van je 😃!

Bekijk in context

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Indien de pagina 'Port forwarding' ontbreekt, dan moet Dual-Stack Lite worden omgezet naar Full Dual-Stack. IPv4 Only is niet meer aan te vragen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan dit voor je regelen, mits je adresgegevens zijn ingevuld in je profiel.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ArmandLinkens

Klopt het wat @tobiastheebe zegt, ontbreekt bij jou de pagina "Port forwarding"? En wil je je adresgegevens invullen in je profiel? 

ArmandLinkens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @tobiastheebe en @Rikst

Inderdaad, port forwarding ontbreekt en dat wil ik aan kunnen zetten. Ik heb mijn adresgegevens ingevuld. Bedankt voor de snelle reactie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Na omzetting van de IP-configuratie naar Full Dual-Stack ontvangt het modem een reset-opdracht, waarna de pagina 'Port forwarding' automatisch zichtbaar wordt. Daarna kun je de gewenste regel(s) toevoegen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Waarom wordt ds-lite eigenlijk niet gewoon proactief uitgefaseerd, het geeft alleen maar gedoe om steeds individuen om te zetten. Hup, allemaal aan de Full DS 😀

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dual-Stack Lite wordt uitgefaseerd en geleidelijk aan automatisch omgezet naar Full Dual-Stack. Net als met IPv4 Only vinden er geen nieuwe provisions met Dual-Stack Lite meer plaats.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ArmandLinkens de aanvraag is ingeschoten hoor, dit moet normaal gesproken binnen 24 uur geregeld zijn. Reset daarna je modem wel even, dan wordt de data ingeladen! 

Merk je dat er iets niet goed gegaan is, meld het dan aub hier, we komen er samen altijd wel uit!

ArmandLinkens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

de optie voor port forwarding is nog niet zichtbaar! Daarnet nog reset van de connect box uitgevoerd zonder succes. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je de eerste helft van je IPv4-adres vermelden?

ArmandLinkens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

213.127

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De eRouter maakt inderdaad nog steeds gebruik van Dual-Stack Lite, dus het verzoek om de configuratie naar Full Dual-Stack om te zetten lijkt nooit te zijn aangekomen op het modem. Ik heb het topic opnieuw bij de moderators neergelegd.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Dat is heel gek, het verzoek is wel correct gedaan. Ik heb het even anders aangepakt. Binnen 24 uur is het gefikst. Je mag over 24 uur wel nog even een fabrieksinstellingen reset via het gaatje op de achterkant van het modem uitvoeren, dit is een belangrijke stap om te nemen om het verzoek op de juiste manier toe te passen 🙂 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fabrieksinstellingen terugzetten zou echt niet nodig moeten zijn. Ik heb IPv4 Only tot nu toe voor twee verschillende modems aangevraagd, een CH7465 en een TC7200, in beide gevallen kwam er een automatische reset-opdracht vanuit het CMTS (docsDevResetNow, zichtbaar in de event log) waarmee het modem de nieuwe WAN IP-configuratie toepast op de eRouter.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes, dat klopt Tobias. Ik heb nu op een alternatieve manier gezorgd voor een full dual stack optie. Daarom is in dit geval de reset wel nodig. En in andere gevallen niet 😉 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Helder, dan ik ben ik natuurlijk wel benieuwd wat die alternatieve manier inhoudt.

 

In mijn vorige reactie wast ik nog vergeten aan te geven dat IPv4 Only niet meer aangevraagd kan worden, het is nog steeds actief op de betreffende twee modems, al zal de TC7200 waarschijnlijk niet kunnen worden omgezet naar Full Dual-Stack.

ArmandLinkens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daarnet reset uitgevoerd, maar nog steeds geen optie van poort forwarding! Wat nu?

Knipsel.JPG

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Waardeloos dat het na twee weken nog niet is gelukt. Is het WAN IPv4-adres nog steeds 213.127.x.x?

ArmandLinkens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat gisteravond ook gelijk gecheckt en IP adres was inderdaad hetzelfde gebleven. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@ArmandLinkens Vreemd genoeg is de juiste productregel nog niet actief, nadat er 2 keer een actie is uitgevoerd om deze toe te voegen. In dit geval ontkom ik er niet aan om het via een andere afdeling te laten inregelen. Het spijt me dat het nog langer duurt, maar je hoort van me zodra ik een terugkoppeling heb. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic