1
Vraag
2
Reacties
Cornout

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding connectbox (poort 80)

Ik heb een Connectbox Giga waarop ik de poorten 80 en 443 heb geforwarded. Dit ivm installeren van certificaat van Letsencrypt. Dat is me al eens eerder gelukt maar wat ik nu ook probeer: poort 80 blijft dicht. Poort 443 staat wel open. Ik heb inmiddels een aantal keer de connectbox herstart, 15 minuten de stroom eraf gehaald, poort 80 verwijderd en opnieuw aangemaakt. Wat ik ook doe, het werkt niet. Zonder poort 80 krijg ik Letsencrypt niet geinstalleerd.

Ik weet dat Ziggo hiervoor geen ondersteuning verleent, maar kan het zijn dat het toch aan Ziggo ligt? Of ligt het aan de connectbox?

Wie weet de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cornout
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is sinds inmiddels gelukt! Ik wilde voor Domoticz op mijn RPI, Letsencrypt installeren. Daarvoor moet volgens LI poort 80 openstaan. Aangezien deze dicht bleef heb ik poort 80 doorgesluisd naar poort 8080, waar Domoticz op draait. Toen ging het van een leien dakkie.

 

Dank allemaal voor meedenken!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8943Posts
  • 1051Oplossingen
  • 3971Likes

Hi @Cornout,

Erg zuur dat het maar niet lukt om deze poort open te krijgen. Je geeft aan dat het eerder wel is gelukt, dat was ook op dit modem? Krijg je een specifieke melding dat het misgaat omdat deze poort niet openstaat? Geven andere tools ook aan dat ‘ie dicht is? We horen graag van je!

Cornout
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

Dank voor je reactie.

Ik heb een aantal maanden geleden een Letsencrypt certificaat met dit modem verkregen. Dat ging overigens ook niet zonder slag of stoot. Nadat ik de poorten had doorgezet kwam ik erachter dat ze niet open stonden. Gecheckt met grc.com en met yougetsignal.com. Een paar keer verwijderen en opnieuw toevoegen had toen uiteindelijk succes. Maar die truc gaat nu niet meer op. 

Ik krijg de melding: connection refused. Daar moet ik het mee doen.

Als ik de firewall uitzet dan krijg ik helemaal geen internet connectie meer…

Snap er niks meer van. Hopelijk kun je mij op weg helpen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Hmm, vervelend dat dat trucje nu niet werkte!  Persoonlijk heb ik niet heel veel verstand van dit onderwerp, maar gelukkig hebben we hier genoeg knappe koppen die hierover meer weten. 
@Be rt, @Jeffreypep en @Aruiter zouden jullie eens mee willen denken? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Helaas weet ik er te weinig van, misschien @hanh  @efok of @DennyW ???

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Geen idee. Dit is me te vaag.
Zie verder:
https://letsencrypt.org/docs/

efok

Level 17
  • 4013Posts
  • 219Oplossingen
  • 1590Likes

@Cornout  Welke webserver gebruik je? Apache? Nginx? Is deze intern wel bereikbaar op 80 en 443?

Of laat je Let’s encrypt misschien als standalone fungeren?

Kortom, wat is je setup?

Cornout
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is sinds inmiddels gelukt! Ik wilde voor Domoticz op mijn RPI, Letsencrypt installeren. Daarvoor moet volgens LI poort 80 openstaan. Aangezien deze dicht bleef heb ik poort 80 doorgesluisd naar poort 8080, waar Domoticz op draait. Toen ging het van een leien dakkie.

 

Dank allemaal voor meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic